• Emmi11

    Hur mycket går man ner i veckan om man kör strikt lchf?

    Har kört i 23 dagar och gått ner 5 kg. Går man inte ner 3 kg första veckan? Väger 85 och är 165 vad gör jag för fel??

    en dag:
    11:00 2 ägg 1/2 paket bacon
    15:00 avokado kaffe med lite grädde
    18:00 lax med ost täckte, mycket smör i.

    tränar stryke 3 dagar i veckan.

    Dricker jag för lite vatten?
    kan förstoppning påverka?

  • Svar på tråden Hur mycket går man ner i veckan om man kör strikt lchf?
  • ThePointOfItAll

    Det kan ta tid i början innan kroppen fattar, och ja att dricka mycket är viktigt, gärna 2-3 l.

    Äter du inte för lite då? Du ska inte vara hungrig och så här i början brukar man behöva äta lite mer än vad du ser ut att göra. Det är ju olika så klart, men du verkar äta på gränsen till för lite.
    Mer protein, ungefär 90 gram om dagen till din längd, det blir ungefär 300 gram kött/fisk/kyckling.

  • ThePointOfItAll

    Köp ekologiskt kokosfett och ha i kaffet exempelvis, eller ta nån sked på morgonen bara. Det ska öka förbränningen och hjälper mot förstoppning (även förebyggande).

  • Vinxen

    Mycket, å nu snackar vi mycket fett tidigt på dagen. Ost med smör på! Typ så :) det kickade på det för mig :)

  • Emmi11
    ThePointOfItAll skrev 2012-02-23 15:35:47 följande:
    Köp ekologiskt kokosfett och ha i kaffet exempelvis, eller ta nån sked på morgonen bara. Det ska öka förbränningen och hjälper mot förstoppning (även förebyggande).
    är kokosfett samma som cocos smör i kyldisken? typ silverpaketet?
  • Emmi11
    ThePointOfItAll skrev 2012-02-23 15:33:40 följande:
    Det kan ta tid i början innan kroppen fattar, och ja att dricka mycket är viktigt, gärna 2-3 l.

    Äter du inte för lite då? Du ska inte vara hungrig och så här i början brukar man behöva äta lite mer än vad du ser ut att göra. Det är ju olika så klart, men du verkar äta på gränsen till för lite.
    Mer protein, ungefär 90 gram om dagen till din längd, det blir ungefär 300 gram kött/fisk/kyckling.
    oj kommer nog inte upp i så mycket protein. Vet inte vad en laxbit och ett halv bacon paket innehåller..
  • Emmi11
    Vinxen skrev 2012-02-23 15:46:51 följande:
    Mycket, å nu snackar vi mycket fett tidigt på dagen. Ost med smör på! Typ så :) det kickade på det för mig :)
    aha jag snackar en tsk på stekta ägget :O
  • Tessasen

    Jag gick ner 7,5 kilo de första 2 veckorna. Sedan stannade det. Jag lade av då (dåligt tålamod) men det är ju normalt att det stannar upp lite och sedan fortsätter. Lycka till!

  • ThePointOfItAll
    Emmi11 skrev 2012-02-23 15:57:02 följande:
    är kokosfett samma som cocos smör i kyldisken? typ silverpaketet?
    nej, det är härdat och både smakar illa och är onyttigt. Det finns ekologiskt på hälsokosten och på nätet,. cocosa eller Biofood till exempel.
    Emmi11 skrev 2012-02-23 15:58:16 följande:
    oj kommer nog inte upp i så mycket protein. Vet inte vad en laxbit och ett halv bacon paket innehåller..
    En bit lax brukar vara på 125 gram ungefär, och proteinet är då runt 30 gram, alltså mellan 250-300g kött/fisk/fågel per dag. Ägg är proteinrikt, runt 10-12 g per ägg. Vet inte hur mycket protein det är i bacon, men inte så mycket skulle jag tro, det kan du kolla på slv.se och andra ställen. Du kan lägga in måltiderna på tex minmat.net så ser du vad du kommer upp i. Det finns protein i det mesta, men i olika mängd, lättast om du kollar på sidan jag länkade till.
  • Grodan74
    Tessasen skrev 2012-02-23 17:18:25 följande:
    Jag gick ner 7,5 kilo de första 2 veckorna. Sedan stannade det. Jag lade av då (dåligt tålamod) men det är ju normalt att det stannar upp lite och sedan fortsätter. Lycka till!
    hejsan

    såg att du gått ner mycket de 2 första veckorna vad åt du då tränade du jag har försökt men går ner ca 1 kilo på en vecka om ens de...
Svar på tråden Hur mycket går man ner i veckan om man kör strikt lchf?