• Anonym (Oroli­g mamma)
    Äldre 24 Feb 09:16
    699 visningar
    1 svar
    1
    699

    kattallergi???

    Min dotter har varit och är lite små snuvig och har fått en pip/slemhosta och hon har haft det till och från ett tag. Då undrar jag om det kan vara allergi hon har då jag är pälsdjursallergiker, och vi har en katt och hund hemma (funkar bra för mig då jag äter medicin) . Men nu börjar jag bli lite orolig utifall hon har fått samma allergi som jag.. Har tagit blodprov på henne för kattallergi men har ej fått svar på den än! Det känns som om det blir värre om tex katten har vart i hennes säng (vi stänger dörren till hennes rum men ibland smiter katten in, men vi försöker hålla koll på katten så den inte gör det)

  • Svar på tråden kattallergi???
  • Äldre 24 Feb 18:13
    #1

    Hej! Pip och slem hör till symtom hos små barn vid förkylningar och behöver inte betyda allt barnet är allergiskt utan beror på att små barn har mjuka luftrör. 
    Om du är allergisk så löper barnet ökad risk att få allergi. Om flickan blir sämre i luftrören när katterna är i hennes säng så tycker jag att flickan kanske behöver bli bedömd av läkare men eftersom ni väntar på provsvar så förmodar jag att hon redan träffat läkare. Om svaret blir negativt bör ni ändå inte ha katter i hennes säng eftersom ni tycker att hon verkar bli försämrad då. Dessutom kan det på sikt göra att hon utvecklar allergi.
    vänliga hälsningar Anitha  

Svar på tråden kattallergi???