• Anonym (Förvi­rrad)
    Äldre 28 Feb 03:47
    81406 visningar
    122 svar
    122
    81406

    Min sambo är otrogen, på Wordfeud.

    Idag fick jag reda på att min sambo och fästman har kontakt och flörtar med en annan, på spelet Wordfeud.


    Han har sedan några veckor tillbaka bettet sig konstigt; har tagit bort mobilen om jag kommer i närheten när han håller på med den,han har även gått på märkliga toalettbesök, varit på toa i en halvtimme-timme om inte mer ibland. Jag har inte fått låna hans mobil heller om det har varit så, utan blir sur när jag frågar. Jag har alltså blivit misstänksam och, dumt nog, snokade jag i hans mobil imorse när han låg och sov. Appen Wordfeud var uppe och jag såg att han hade fått ett meddelande i chatten där. Jag gick in och kollade och fick se en milslång konversation mellan han och en annan tjej.


    Jag scrollade igenom deras konversation och jag blev äcklad över allt han skrivit. De skrev om att det skulle vara mysigt att hyra en stuga i Åre, att de skulle gå på Spa i Stockholm bland annat. Han hade även kallat henne sötnos och skrivit att det var tråkigt att hon tagit bort bilden på sig själv. Han hade även skrivit att han låg i badet och ville skriva med henne. Och medan han hade skrivit allt detta, var han med mig. Han gick på toa igår kväll och var där inne i ca 40-50 minuter och ropade att han hade såå ont i magen. Men nej, han låtsades och ljög om att han hade det för att skriva med någon annan. Jag såg även att de hade skrivit när min syster var över på middag hos oss. Då gick han också på toa sådär länge som han gjorde igår. Och nu förstår jag ju att han gjorde det för att skriva med henne.

     När jag konfronterade honom idag blev han arg. Han sa att han bara hade drivit med tjejen och att "det måste jag ju förstå". Men nej, jag förstår inte. Jag förstår inte hur han kan gå undan under vår myskväll och skriva med någon annan. På Wordfeud. Min sambo och fästman? Raggar på Wordfeud? Jag kan fortfarande inte förstå det.


    Vi bråkade rejält efter att jag sa att jag läst allt. Han blev rasande och skrek på mig och jag sa att jag måste ha tid för mig själv ett tag. Jag sover hos mina föräldrar i natt och jag ligger nu vaken och tänker på hur jag ska göra. Jag vet inte ens hur jag ska reagera faktiskt. Vet inte hur jag ska tänka.

    Överreagerar jag? Vad ska jag göra? Är så förvirrad och ledsen just nu så jag inte vet vad jag ska göra.   

  • Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.
  • Äldre 28 Feb 07:41
    #1

    tycker inte heller det är ok, att ljuga och låtsas om nåt annat är ju att undanhålla nåt som han själv vet och förstår att det inte är ok. Tycker du reagerar helt rätt, att han blev arg är inte heller konstigt. Dem flesta går i försvar istället för att tänka efter och åtminstone ber om ursäkt. Men hur du ska gå vidare med detta vet jag faktiskt inte. Är svårt det!!!

    Han har inte inte varit otrogen rent fysisk, MEN skulle han???? Förstår du?? Frågan är hur mycket du kan lita på honom i framtiden??? Du kommer säkert att vara misstänksam ändåå hela tiden när han kanske verkligen sitter med ont på toan, jobbar längre, står i bikö mm. Och såna misstankar kan gräva djupt och tär på en enormt. Frågan är hur du känner för honom och framförallt hur han kommer att bete sig nu närmaste tiden, kommer han inse, kommer han att be om ursäkt mm.

    I alla fall förstår jag dig och, trots att jag inte är den svartsjuke typen, så hade även jag blivit fly förbannad. Vissa saker ska man bara säga till den man älskar!!!

    Stor styrkekram till dig!!

  • Äldre 28 Feb 07:42
    #2

    Jag har haft haft samma problem fast min har inte direkt chattat med nån sådär bara lite småkonversationer om inget särsklit med med MASSOR av tjejer både kända och okända, så jag ställde ett ultimatum, mej eller Wordfeud? Antingen lägger du ner skiten och tar bort appen eller så drar fan jag för jag tänker inte sitta här hemma å försöka ha tex en myskväll med dej om du bara ska sitta med näsan i telefonen och att dem piper hela tiden.. Han valde mej men vi kompromissade lite, hemma inget wf på jobbet är det okej.. sätt samma till din man där Fast kompromissa inget! Kräv att han lägger ner och raderar appen för det är inte ok att hålla på så. Lycka till!!

  • Äldre 28 Feb 08:03
    #3
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-02-28 03:47:24 följande:

    [..] Han sa att han bara hade drivit med tjejen och att "det måste jag ju förstå". Men nej, jag förstår inte. [..]


    Klassisk härskarteknik; förlöjliga din reaktion och dina känslor.

    Jag tror absolut att majoriteten här på FL kommer att hålla med dig om att detta verkligen inte är OK gjort av din sambo. Han verkar inte ens förstå/skämmas över hur han har betett sig. Har du frågat han hur han skulle reagera om du höll på lika dant med främmande män?

    Jag tror inte att han faktiskt skulle hyra någon stuga i Åre, men det spelar ingen roll, det är inte OK att säga så till en annan kvinna (en kvinna som man inte ens känner egentligen). Jag hade haft väldigt svårt att kunna fortsätta med någon som känner ett så starkt behov av att flirta med folk på nätet.  Vist det är inte en fysisk otrohet, men det är respektlöst och ett stort känslomässigt svek.

    Jag vet inte vad jag ska hoppas: 1) att du lämnar han och träffar en reko man som behandlar dig med respekt, eller 2) att din sambo inser vilken idiot han är och att han kommer krypandes med svansen mellan benen.
  • Anonym (geint­eupp)
    Äldre 28 Feb 14:11
    #4

    TS. Jag tror precis som någon skrev ovan att din sambo inte har en tanke på att vara otrogen (fysiskt) mot dig men tycker det är spännande och härligt att det finns någon som kan ge honom bekräftelse. Jag antar att hans ego får en kick när tjejen skriver trevliga saker till honom, att han känner sig åtråvärd. Trots att de aldrig träffats i verkligheten och han inte har en aning om hur hon är.

    Jag tror att din sambo inte alls haft för avsikt att såra dig - men det har han naturligtvis gjort. Både med sitt agerande - gå ifrån dig och skriva i smyg - och med sina ord. Jag tycker du ska försöka prata med honom igen och förklara hur du upplever det här och hur djupt det sårar och kränker dig. Var tydlig med vad du tycker är okej att göra inom ramen för er relation, sätt gränser och varför inte ultimatum. Om din sambo är rädd om er relation, om han älskar dig och vill vara med dig så borde det vara en mycket liten uppoffring att dumpa tjejen (tala om att han är sambo) och ta bort appen. Om du resonerar i lugn och ro med din sambo så kommer han säkert att förstå dig. Hans reaktion tyder på att han är medveten om att han gjort fel och att han förstår att han sårat dig men intar försvarsställning när du fejsar honom med sanningen och nekar till att ha gjort fel.

    Eftersom det är så opersonligt att umgås i cyberrymden tror jag att det tyvärr är mycket enklare att kliva över gränser och säga/skriva saker som man aldrig skulle göra om man stod ansikte-mot-ansikte med den andra parten. De spärrar vi människor har i sociala sammanhang, när vi fysiskt interagerar med andra människor, verkar tyvärr släppa och försvinna ut i cyberrymden när vi umgås i sociala medier. Jag tror också att vi tjejer oftast har mycket lägre toleransnivå än killar och drar gränsen för vad som är okej vid ett mycket tidigare stadium. Jag personligen tycker att den gränsen passerats för länge sedan när man börjar prata om att man vill träffas och göra mysiga saker tillsammans, när man kallar varandra för smeknamn och skickar pussar och kramar till varandra. Men det är jag det. Och din sambo kanske sätter gränsen vid att allt är okej så länge man inte träffas IRL och blir fysiska med varandra. Så prata med varandra innan du tar några beslut.

    Lycka till TS och ge inte upp hoppet!

  • Anonym (Vanil­jstång­)
    Äldre 28 Feb 17:07
    #5

    Hej!

    Jag tycker så synd om dig. Jag är en tjej på 20 år som alltid haft en bild på mig själv (samma som jag haft på facebook) på WordFeud. Men nu har jag fått byta.

    Det är så fruktansvärt många killar som försöker ragga via WF! Det är hemskt jobbigt!
    Allt ifrån "Tjena snyggning!" till "Är du supermodell eller? ;)" och "Vad har du på dig? Får jag fantisera om att du är naken? ;)" 

    Jag har gjort ett experiment och började med att först bara svara på vanliga frågor, som "Hej, hur mår du?" men det ledde till raggnings-repliker. Sedan skrev jag att jag hade sambo och fick höra allt ifrån att jag var ett mensmonster som måste haft en svår uppväxt, till att jag är någon fjortis som är ihop med en blatte.

    Nu har jag bytt till en bild på både mig och min sambo och de förekommer faktiskt att killar resignar så fort de ser bilden (efter att ha accepterat random-spel mot random-spelare). Igårkväll skrev jag till en av de som resignade "Ingen lust att spela?" och fick svaret "Nä men jag är sjukt kåt, så vill inte störa dig". 
    Ja, alltså ville han inte spela/chatta med någon tjej som hade en kille med på sin bild.

    Självklart är inte alla killar flörtiga, men måste faktiskt säga att majoriteten går in för att ragga via chatten. Så det kan nog vara så att många har samma problem som du, fast de inte vet om vad deras killar/sambos/män gör. 

    Skulle nog (som någon annan skrev) också kräva att han tog bort app:en. Det kan han gott och väl göra om han vill visa dig att han vill vara med dig.

    Styrkekram! <3 

  • Electr­oDiva
    Äldre 28 Feb 17:13
    #6

    wf har blivit en jävla datesida, där töntar resignar när man inte besvarar deras snusk.

    Hade en som försökte ragga i flera dagar, sen en kväll skulle jag sova o då skrevs det såhär :

    han- utan mig ?:(
    Jag - jupp ! fullt i sängen.
    Han - hehe vilka ?
    Jag- sambo och hund !
    Han - ok.
    RESIGN..

    sen alla jävla - lust att visa fler bilder ?
    Nej varför bytte du din heta bild !

    GAH &/((=)P=(/&(/( miffon 

  • Anonym (Vanil­jstång­)
    Äldre 28 Feb 17:21
    #7
    ElectroDiva skrev 2012-02-28 17:13:07 följande:
    wf har blivit en jävla datesida, där töntar resignar när man inte besvarar deras snusk.

    Hade en som försökte ragga i flera dagar, sen en kväll skulle jag sova o då skrevs det såhär :

    han- utan mig ?:(
    Jag - jupp ! fullt i sängen.
    Han - hehe vilka ?
    Jag- sambo och hund !
    Han - ok.
    RESIGN..

    sen alla jävla - lust att visa fler bilder ?
    Nej varför bytte du din heta bild !

    GAH &/((=)P=(/&(/( miffon 
    Jaa.... Det är så sjukt jobbigt!
  • Anonym (tjej)
    Äldre 29 Feb 10:12
    #8

    Ja håller med jävla WF

    Det har blivit någon slags hemlig port där män tar sig friheten att skriva till en för att det är ju bara ett oskyldigt spel. Jobbarkompisar, vänners killar, gifta/sambo osv som i vanliga fall inte skulle kunna säga "Du, vi byter nummer så kan jag snusksmsa dig om kvällarna" för nu är det ju bara att spela. Jag skäms för vad vissa skriver till mig, jag har lust att svara "Du vet väl att jag umgås med din fru??"

    Blä för WF

  • Anonym (Dum man)
    Äldre 29 Feb 10:34
    #9

    Nu kanske han leker med tanken. Men är det något han är sugen på skulle jag tänka.


    Vad saknar han med dig som gör att han ens skriver att han skulle vilja "spaa" med någon annan och sitta i en stuga i Åre.


    Dom tankarna borde vara med dig ingen annan. Han kan väl ta med dig på spa och hyra stuga i så fall.


    Du har all rätt i världen att reagera och känna som du gör. En tanke kan vara start på utveckling. Vill inte vara taskig och såra dig men kan inte


    lirka på tjejvis "det är säkert inte så farligt" du vet som tjejer gör för att vara snälla.


    Tillit är A och O har levt med 2 män utan tillit till dom mitt liv blev jäkligt tungt av denna misstro jämt. Nu lever jag med en man jag litar fullt ut på.


    Om du va kvinnan på andra sidan luren skulle du då tänka vilken underbar man han verkar vara mot sin fru, han vill jag träffa. Förmodligen skulle du tänka


    han är den där otrogna typen.


    Sorry att jag är hård. Men se sanningen i vitögat, han går iväg från middag med din syster för att hon lockar mer. Någon borde ta han hårt i örat.


  • Anonym (mäh)
    Äldre 29 Feb 10:58
    #10

    Väldigt OT: jag spelar också wf och har aldrig varit med om det ni skriver! Min bild är neutral och jag har faktiskt aldrig använt wf till annat än att spela! De få chattar som förekommit har aldrig varit i närheten av "snusk". Jag är uppriktigt CHOCKERAD.

Svar på tråden Min sambo är otrogen, på Wordfeud.