• Anonym

    Är tjejer väldigt fixerade vid hur killen ser ut?

    Det går inte så bra med tjejer för min del och jag tror det beror mycket på mitt utseende. Jag är helt enkelt inte tillräckligt attraktiv för en tjej. Det är jobbigt, men  det känns mer och mer som det är ett faktum.

    När jag går på stan eller i affärn ser jag aldrig en tjej med en ful/medelsnygg kille. Många tjejer som jag skulle betrakta som fula eller inte särskilt snygga har långa killar(185+) som ser bra ut. alltså inte medelmåttiga killar utan killar som man själv hajar till av att de ser rätt bra ut.

    Så jag tänker  att tjejer är sjukt kräsna när det gäller killens utseende, men att det samtidigt borde finnas väldigt många killar som aldrig hittar en tjej då och att tjejerna turas om med de snygga killarna och är singel medans de väntar på sin tur.

    Och de killar som aldrig lyckas attrahera en tjej, hur mår de egentligen? Själv mår jag inte så bra... Det verkar typ omöjligt att attrahera en tjej genom personlighet och ett medelmåttigt utseende..

    Någon som reflekterat över detta fenomen?  

  • Svar på tråden Är tjejer väldigt fixerade vid hur killen ser ut?
  • Anonym

    jag är 182 cm och smal om någon undrar.

  • Anonym (nix)

    Det tror jag inte...det är inte utseendet som avgör och är det det så är man antagligen ganska ung och oförståndig. Flört

  • Anonym

    Sluta generalisera så överdrivet så blir det betydligt mycket enklare för dig i livet. Kvinnor är inte mer utseendefixerad när det kommer till det motsatta könet än vad män är.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-29 19:52:58 följande:
    Sluta generalisera så överdrivet så blir det betydligt mycket enklare för dig i livet. Kvinnor är inte mer utseendefixerad när det kommer till det motsatta könet än vad män är.
    Det är bara min egen reflektion. Jag vet inte hur det ligger till egentligen, eller vad ni tycker. Själv tycker jag de flesta tjejer har något attraktivt i sig.
  • Anonym

    Har man inte utseendet får man göra något annat för att dra till sig tjejerna t.ex mycket pengar. Titta bara på Bingo Rimér, han har haft massa snygga tjejer och är rik, men inte fan är HAN så snygg.

  • Renesmee

    Jag känner tvärt om. Att vi tjejer "nöjer" oss med fula killar, för att vi inte tror att vi är värde något bättre. Jag har tyvärr alltid haft "fula" killar. Och idag undrar jag, varför ska jag inte kunna få en kille jag tycler är attraktiv? Det känns omöjligt. Ska jag verkligen behöva nöja mig med "bottensrapet"?

    Ser ofta jätte vackra tjejer och så kommer dom med fulaste killen liksom.
    Ser sällan där dom är lika snygga och nästan ALDRIG när killen är snyggare än tjejen.  

  • Lavish

    Tror inte det har med ditt utseende att göra. Och ärligt talat undrar jag om du har valt att ta denna approachen för att du inte vill fundera på om det är något ANNAT än ditt utseende som gör det svårt för dig att attrahera tjejer.

    Hur ofta tjatas det inte annars om skitsnygga tjejer med fula killar? Det är bara att inse att kärleken inte alltid följer mönstret av att snygga är med snygga och fula med fula. Men ärligt talat tror jag det är en minoritet av vuxna kvinnor som låter utseendet vara den avgörande faktorn när man väljer partner. Däremot är man ju helt klart i underläge om man är sjukligt fet eller 146 cm och skallig.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-29 19:56:15 följande:
    Har man inte utseendet får man göra något annat för att dra till sig tjejerna t.ex mycket pengar. Titta bara på Bingo Rimér, han har haft massa snygga tjejer och är rik, men inte fan är HAN så snygg.
    Är det inte status du menar då? pengar räcker väl inte, även om det såklart finns ett samband mellan pengar och status.
Svar på tråden Är tjejer väldigt fixerade vid hur killen ser ut?