• Svinto

    Glad att jag är adoptivmamma!!

    För det första så vet ni säkert att jag/vi har fått världens sötate tjej i heeeeeeela Kina

    Sen har jag läst omkring lite här och sett så mycket problem andra b- mammor verkar ha som vi slipper...
    Som exempel:
    Ammning (såriga bröstvårtor=ONT!)
    Kolik (skrikande barn i 3 månader- nä FY)
    Potträning (har vi fått "gratis" av fostermamman)
    Mat (Julia åt "riktig" mat när vi fick henne, inga smakportioner här inte)
    Sovning (hon hade någotsånär regelbundna sovtider, inget upp varannan var 3:dje timme här inte...)
    Klä på sig (Julia hjälper villigt till att ta på o av sig kläderna när vi fick henne)

    Som sagt- glad att jag är adoptivmamma även om vi klart har nackdelar också. Just nu så känns de dock som väldigt små

  • Svar på tråden Glad att jag är adoptivmamma!!
  • jos77

    låter jätte mysigt.grattis till er flicka och lycka till

  • Vem vet

    Härligt att höra!

    Jag längtar så tills jag kan få skriva något liknande, men det ser ju ut att dröja....

    Kram på er!

  • Pernilla S

    Du Aima, skall vi ta en fight eller???
    Det är nämnligen så att det är JAG som har fått Kinas SÖTASTE tjej!!!

    Så hur blir det???

    Men i övrigt så kan jag bara hålla med
    Och din tjej är inte så tokig heller!

  • Svinto

    Nä, nä, nä....Hemskt ledsen Pernilla men du får nöja dig med en andraplats
    Din tjej är också underbart söt men hon tar inte förstaplatsen....

    Nä, skämt o sido så är det väl ändå underbart att det kan bli så "rätt" vid en adoption. Man skulle vilja träffa den personen som matchade ihop oss och höra vad de gick på eller det kanske bara var en slump??

    Kände du också så Pernilla att du tyckte synd om alla andra i er grupp då ni fått det absolut vackraste barnet och deras var inte söta alls??

  • Tussens mamma

    grattis till sötast i kina! jag har sötast i hela sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Pernilla S

    Ja Aima, så kände jag nog tyvärr. Stoltheten över detta vackra barn var på väg att pysa över.
    Jag tror nog att alla föräldrar känner så. Fast det är ju synd om dem som inte har så vackra barn som vi, och ändå går runt och tror det. Eller hur?
    Usch vad jag kämmer mig barnslig idag. För lite sömn kanske...

    Men det där med matchningen har du rätt i. Man vill ju gärna tro att CCAA lägger ner själ och hjärta för att hitta rätt barn till rätt förälder. Det kanske dom gör, för de allra flesta barn och föräldrar jag känner passar så himla bra ihop.
    Jag skulle oxå gärna ha ett litet möte med matcharna på CCAA, det hade varit riktigt roligt att få veta vad det var dom såg hos oss som passade så bra ihop med Tindra.
    Jag får i och för sig höra ganska ofta att Tindra och jag är väldigt lika, men så vet jag inte om dom säger så för att göra mig extra glad och stolt.

  • Tjorvens

    Jag har inte träffat personen som gjort själva matchningen, men väl den som godkände matchningen. Han som skämtsamt brukar kallas "mannen med pennan". Kändes oerhört stort och han var verkligen intresserad av min dotter och ville veta mer om henne. Efteråt har jag noterat att namnet på matcharen faktiskt framkommer på barnrapporten. En vän till mig som adopterade ca ett år innan, har samma matchare som vi har. Det är en oerhört kompetent person måste jag säga Kunde aldrig ha blivit bättre.

  • mammatilldig

    grattis

    men allt du nämnde ovanför är underbara saker jag aldrig skulle velat vara utan

    tja kolik har vå son inte haft då vi "fixade" hans magont.

Svar på tråden Glad att jag är adoptivmamma!!