• Äldre 10 Mar 11:58
    39371 visningar
    12 svar
    12
    39371

    Minecraft, hur gör man?!

    Hej!

    Hur får man tag på Minecraft-spelet? Ska man ladda ner det på datorn från internet eller kan man köpa det?
    Vart i så fall, har kollat på Ginza och Cdon men inget av dem har det.

  • Svar på tråden Minecraft, hur gör man?!
  • Styrma­nsmamm­a
    Äldre 10 Mar 12:03
    #1

    Du kan köpa det direkt på hemsidan och ladda ner det... Det är både enklast och billigast!

  • Äldre 10 Mar 12:31
    #2

    Aha... Jag är inte så bra på det här.
    Man kan inte köpa ett "spel" på nån vanlig spelaffär utan man laddar ner det via internet?
    Jag hittade en sida där det kostade 19 euro nånting. Är det rätt ställe?

  • Äldre 10 Mar 12:52
    #3
    Rigor skrev 2012-03-10 12:31:45 följande:

    Jag hittade en sida där det kostade 19 euro nånting. Är det rätt ställe?


    Det hade varit bra om du skrivit vilken sida det är du hittat det på. Det kan ju finnas mängder med falska sidor som tar 19 euro någonting.

    Här är rätt sida:
    http://www.minecraft.net/ 
  • Äldre 12 Apr 19:34
    #4

    Snor tråden för att fråga följande...

    - Måste man ladda ner eller går det att endast spela online (eller är det det man gör kanske?)
    - kan två personer dela på ett konto (alltså ha flera "sparningar") 

  • Äldre 15 Apr 21:11
    #5

    Man kan spela via sin webbläsare, men då är det en utdaterad version av spelet. Så det bästa är att ladda ner spelet. Min minecraftmapp tar inte mer än 150mb så det är det värt.

    Flera personer kan spela på samma användare till den grad att en person kan sitta bakom spakarna och sen lämna över dom till någon annan som vill bygga något annat. Men man kan inte logga in två stycken samtidigt på samma användare

  • Äldre 16 Apr 08:29
    #6
    LakLak skrev 2012-04-15 21:11:36 följande:
    Man kan spela via sin webbläsare, men då är det en utdaterad version av spelet. Så det bästa är att ladda ner spelet. Min minecraftmapp tar inte mer än 150mb så det är det värt.

    Flera personer kan spela på samma användare till den grad att en person kan sitta bakom spakarna och sen lämna över dom till någon annan som vill bygga något annat. Men man kan inte logga in två stycken samtidigt på samma användare
    TAck för ditt svar.
    Vi har tre datorer men alla är gamla och ganska kassa, men det har funkat att spela gratisversionen i webbläsaren så det borde kanske funka att ladda hem också?
  • Äldre 16 Apr 10:14
    #7
    Fikonkaka skrev 2012-04-16 08:29:51 följande:
    TAck för ditt svar.
    Vi har tre datorer men alla är gamla och ganska kassa, men det har funkat att spela gratisversionen i webbläsaren så det borde kanske funka att ladda hem också?
    Ja kan du spela i webbläsaren går det att spela via ett nertankat program. Det som kanske är att tänka på är att om du rör dig över stora ytor i spelet kommer det finnas väldigt mycket data som skall ligga i arbetsminnet och tillslut kan spelet stänga av sig själv om du har för lite minne kvar. Men då är det bara att starta om spelet så är du nere på normala värden igen.
  • Äldre 17 Apr 18:25
    #8
    LakLak skrev 2012-04-16 10:14:32 följande:
    Ja kan du spela i webbläsaren går det att spela via ett nertankat program. Det som kanske är att tänka på är att om du rör dig över stora ytor i spelet kommer det finnas väldigt mycket data som skall ligga i arbetsminnet och tillslut kan spelet stänga av sig själv om du har för lite minne kvar. Men då är det bara att starta om spelet så är du nere på normala värden igen.
    Perfekt, nu blir mina barn glada
  • Äldre 17 Apr 19:38
    #9
    Fikonkaka skrev 2012-04-17 18:25:11 följande:
    Perfekt, nu blir mina barn glada
    barn? jag som trodde att det var du som skulle spela:)
  • Äldre 8 Jul 11:37
    #10

    Nu skulle jag bara villja fråga en sak och det är hur man gör ett användarnamn på minecraft???
     

  • Äldre 31 Oct 18:08
    #11

    hur kan man få ett användarnamn på minecraft

  • Äldre 1 May 15:59
    #12

    Sök på Minecraft.net det kostar 200kr Cool

Svar på tråden Minecraft, hur gör man?!