• Äldre 14 Mar 14:16
    4001 visningar
    14 svar
    14
    4001

    HJÄLP!! Ägglossning eller inte?

    Jag har sedan 9 månader tillbaka ätit pergotime, sen sa min bm att jag inte skulle ta det nästa månad och mensen och ägglossningen kom som den brukade, men så bestämde jag mig för att hoppa en månad till eftersom det funka så bra förra månaden.

    Nu till själva problemet!

    jag har inte fått positivt ägglossningstest på över en vecka skulle haft ägglossing i fredags men det är inte svagt sträck heller men på gränsen till positivt men ändå inte sen har vissa dagar vart svagre..

    Varför blir det så här? Borde inte stegringen försvinna? även om jag inte haft ägglossning?  


  • Svar på tråden HJÄLP!! Ägglossning eller inte?
  • Äldre 14 Mar 15:07
    #1

    Så där har jag haft i 30 dagar nu. :) Det är inget tecken alls. LH är på en nivå hela tiden ända tills precis innan ägglossning då nivån skjuter i höjden under 1-3 dagar sedan är det nere på lägre nivå igen. Det är alltså ingen stegring under flera dagar utan en kraftig stegring under få dagar.

  • Äldre 14 Mar 17:35
    #2

    Men varför ligger stegringen så högt? Borde det inte vara svaga sträck och bli starkt vid ägglossning? Mina är ju nästan positiva eller vad man ska säga. Väldigt starkt men ändå inte positivt!


  • Äldre 14 Mar 17:58
    #3

    Det är mina också. Jag har ingen aning om varför. För en del är det så och för en del så är de låga.

  • Äldre 14 Mar 18:00
    #4

    Har du oregelbunden och långt mellan mensen? Det har jag. Om man har PCO så har man också ofta höga LH-värden mellan ägglossningarna. Har du gått till gynekologen?

  • Äldre 14 Mar 18:03
    #5

    jag får två streck hela tiden på ägglossnings streck.. för att jag har pcos..
    har fått glad gubbe också på digitalt men hade aldrig ägglossning...

    Men jag undrar hur man kan få pergo utskrivet 9 månader i streck ?
    Har du fått ägglossning på varje kur ?
    En vanlig biverkning av pergo är att slemhinnan i livmodern blir tunn, speciellt om man äter för många ggr...
    och då kan ägget inte fästa iallafall även fast det blir ägglossning....

    Jag fick äta tre kurer pergo innan jag fick övergå till sprutor....
     

  • Äldre 14 Mar 18:43
    #6
    isadora81 skrev 2012-03-14 18:00:12 följande:
    Har du oregelbunden och långt mellan mensen? Det har jag. Om man har PCO så har man också ofta höga LH-värden mellan ägglossningarna. Har du gått till gynekologen?

    Jag började med p piller tidigt och när jag började med p piller hade jag bara mens ca 2 gånger om året ca men näör jag började med p pillerna fick jag regelbunden mens sen när jag slutade fick jag aldrig min mens tillbaka bara någon blödning ibland då fick jag börja med provera och sen pergotime. Jag har gjort en utredning!
  • Äldre 14 Mar 18:46
    #7
    Firran skrev 2012-03-14 18:03:32 följande:
    jag får två streck hela tiden på ägglossnings streck.. för att jag har pcos..
    har fått glad gubbe också på digitalt men hade aldrig ägglossning...

    Men jag undrar hur man kan få pergo utskrivet 9 månader i streck ?
    Har du fått ägglossning på varje kur ?
    En vanlig biverkning av pergo är att slemhinnan i livmodern blir tunn, speciellt om man äter för många ggr...
    och då kan ägget inte fästa iallafall även fast det blir ägglossning....

    Jag fick äta tre kurer pergo innan jag fick övergå till sprutor....
     

    Jag har fått det av min BM ja jag får ägglossning av pergotimen. Nu står vi i kö till IVF eftersom det inte tagit sig!
    Men tyckte också det va konstigt att jag fick äta 9 månader i sträck men tänkte att de är nog för jag får ägglossning men nu efter 9 månader tyckte hon jag skulle hoppa över en månad och eftersom allt gick så bra första månaden utan så tänkte jag att jag kör en till månad utan men det verkar ha var en dum idé! 

     
  • Äldre 14 Mar 21:18
    #8

    Får du inte försöka med sprutor innan steget till ivf? Har dom tagit sperma prov på din sambo? Ja det låter lite väl länge tycker jag.. Jag hade tunn slemhinna innan och den växte aldrig till sig med pergo heller.. Din historia om p piller och mena låter precis som mig.. Har ju mena med p piller men det blir ju inte samma sak.. Eftersom man inte har ägglossning då.. Hade inte mens på två år när jag slutade... Men du har väl fått gjort vul medans du ätit pergo? Då borde dom sett om du har pco på äggstockarna... Hoppas det blir ordning på allt snart !!

  • Äldre 14 Mar 21:36
    #9

    Firran: vi har gjort utredning som inte visat något fel på mig eller killen. Har inte fått tagit några sprutor bara pergotime och provera, provera för att starta mensen. Gjort vul men allt ser bra ut och jag ägglossar med pergotime. Jag får hoppas att mensen kommer den 23 mars så får jag ta pergotime igen! Suuuck.. Hur långt i utredningen har ni kommit?


  • Äldre 14 Mar 22:11
    #10

    Okej hoppas du får ett plus snart ! Påfrestande att äta medicin och vänta på äl så länge efter mina tre kurer med pergo fick jag börja med sprutor x som jag lyckades få ägglossning och tjockare slemhinna av, så vart gravid av dom.. Har bf i maj..

  • Äldre 14 Mar 22:15
    #11

    Firran: ååh grattis!! :) vad är de för sprutor? Är de så man får ägglossning?


  • Äldre 14 Mar 22:32
    #12

    Tack!!.. Puregon fast dom gör så att äggen växer.. Fick ju aldrig Nån ägglossning av pergo.. Önskar er all lycka till , hoppas ni också får ett plus snart!!

  • Äldre 18 Mar 17:45
    #13

    okej! :D tack!! =)


  • Äldre 28 Aug 18:16
    #14

    Jag hoppas på att någon här inne kan hjälpa mig med min fråga jag hade mens den 8/7 senast och hade då räknat ut att min ägglossning skulle vara runt den 25/7 sen nästa månad när mensen skulle komma så kom den liksom inte trodde då genast att jag var gravid eftersom att mensen uteblev en vecka senare så kom det en liten blödning som varade i typ 2 dagar inte mer absolut inte mensen för den brukar vara längre än så och nu vet jag inre alls när jag har min nästa ägglossning eftersom att mensen inte kom då den alltid brukar komma. Gravid är jag inte då jag har varit hos läkaren också och kollat det. Någon här inne som vet hur jag nu ska räkna ut när jag har ägglossning nästa gång? Tacksam för svar!

Svar på tråden HJÄLP!! Ägglossning eller inte?