• Anonym

    min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!

    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!

  • Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!
  • mzmaa
    Anonym skrev 2012-03-18 14:10:48 följande:
    Fast 1177... Där kan man lätt få sitta i 30 min för att sedan höra ring giftinfo. :P 

    Tyvärr tillhör jag dom som aldrig fått rätt råd av 1177 =(. För mig är tjänsten helt värdelös. Folk där vet inte ens vart man ska vända sig alltid. Jag ska inte säga att det inte finns guldkorn men jag kan intyga om att det finns en hel del nötter *grrr* där.  
    Jag menade 112 ;p Läste 1177 just innan jag skev & såg precis nu att jag skrivit fel :p haha
  • 3 barns mamma84
    Anonym skrev 2012-03-18 10:14:36 följande:
    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!

    Bra information !!!
    Läs
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Anonym skrev 2012-03-18 10:14:36 följande:
    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Forgiftning-hos-barn/

    Bra information läs detta !! 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

    Små barn undersöker sin omgivning genom att stoppa saker i munnen. På så sätt inträffar ibland förgiftningsolyckor, men svåra förgiftningar är ovanliga och dödsfall mycket sällsynta. Vid allvarlig förgiftning kan barnet bli medtaget, omtöcknat och medvetslöst. Misstänker du förgiftning och behöver råd, ring 112 och begär giftinformation. Om du behöver uppsöka sjukhus, ta om möjligt med det som orsakade förgiftningen.    


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Wildschwein

    Ring efter en passande barnvakt. 
    Besök närmaste affär och köp en mobilladdare.
    Gå hem och säg tack till barnvakten. 
    Ladda mobilen och ät middag.
    Ta telefonen och ring grannen. Fråga om du får låna hens telefon. 
    Väck barnet och gå över till grannen.
    Ring 112/Giftinfo.
    Sätt ditt barn på axlarna och promenera till närmsta vårdcentral.
    Lämna barnet där för undersökning och bege dig till soc.
    Säg att du vill lämna över ditt föräldraskap och be om att få barnet LVU:at.  

    VAR DET SÅ SVÅRT?!  


    ★ Tá aisling agam ★
  • 3 barns mamma84
    Anonym skrev 2012-03-18 10:27:52 följande:
    nej jag har ingen telefon.. den är urladdad och min laddade är inte här! kan inte gå till grannen nu då mitt barn sover. ville rådfråga här och se om nån visste nått..men de var ju uppenbarligen en väldigt dum idé

    Om ditt barn fått i sig något som inte är bra ska du INTE sitta här och be om råd du ska ringa 112 okej du har ingen telefon då går du till en granne !!
    Om inte det så ser du till att du åker IN NU !!
    Om han/hon sover lämna och gå och ring en granne.
    Ibland måste man göra något.
    Om han/hon sover är det en täcken på att du som mamma måste göra något om det handlar om gift ämnen.    

    TIPS se till att alltid ha hemtelefon mobil som fungerar.
    Ett tryggt hem ska ha telefon i närheten .
    Vad skulle du göra om han/hon dör och polisen och ambulansen frågar varför du inte ringde in ?
    ''Jag hade ingen telefon och han/hon så så jag kunde inte lämna barnet för att ta mig till en granne''
    Hmmmmmm dumt!!      
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Lavish
    Wildschwein skrev 2012-03-18 14:28:43 följande:
    Ring efter en passande barnvakt. 
    Besök närmaste affär och köp en mobilladdare.
    Gå hem och säg tack till barnvakten. 
    Ladda mobilen och ät middag.
    Ta telefonen och ring grannen. Fråga om du får låna hens telefon. 
    Väck barnet och gå över till grannen.
    Ring 112/Giftinfo.
    Sätt ditt barn på axlarna och promenera till närmsta vårdcentral.
    Lämna barnet där för undersökning och bege dig till soc.
    Säg att du vill lämna över ditt föräldraskap och be om att få barnet LVU:at.  

    VAR DET SÅ SVÅRT?!  
    Du tycker inte att du tog i nu?
  • 3 barns mamma84
    Wildschwein skrev 2012-03-18 14:28:43 följande:
    Ring efter en passande barnvakt. 
    Besök närmaste affär och köp en mobilladdare.
    Gå hem och säg tack till barnvakten. 
    Ladda mobilen och ät middag.
    Ta telefonen och ring grannen. Fråga om du får låna hens telefon. 
    Väck barnet och gå över till grannen.
    Ring 112/Giftinfo.
    Sätt ditt barn på axlarna och promenera till närmsta vårdcentral.
    Lämna barnet där för undersökning och bege dig till soc.
    Säg att du vill lämna över ditt föräldraskap och be om att få barnet LVU:at.  

    VAR DET SÅ SVÅRT?!  

    Gå till närmsta grannen lämna barnet och spring till grannen och ring 112.
    När man ringt springer man hem packar allt man behöver väntar om ambulansen kommer eller ta sig till sjukhuset med barnet.
    VADÅ äta middag ????
    Ska man äta middag om ett barn sover och förmodligen fått gift i sig ???

    Jora beställ en pizza och titta på film Skrikandes     
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Anonym
    mzmaa skrev 2012-03-18 14:06:59 följande:
    OFTA MAN GÅR IN OCH GÖR EN TRÅD OM DETTA, RING 1177!!!
  • Wildschwein
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-18 14:32:43 följande:
    Gå till närmsta grannen lämna barnet och spring till grannen och ring 112.
    När man ringt springer man hem packar allt man behöver väntar om ambulansen kommer eller ta sig till sjukhuset med barnet.
    VADÅ äta middag ????
    Ska man äta middag om ett barn sover och förmodligen fått gift i sig ???

    Jora beställ en pizza och titta på film Skrikandes     
    Vissa vet inte vad ironi betyder ... 

    TS barn får i sig klorin. TS lägger barnet och sätter sig för att surfa. Skriver ett inlägg efter en halvtimme och undrar vad hon ska göra. Hon kan INTE ringa 112 för att det är slut på ström i mobilen och att lämna barnet 2 minuter för att gå över till grannen är omöjligt. Barnet kanske känner sig ensam ju... 
    Lavish skrev 2012-03-18 14:30:04 följande:
    Du tycker inte att du tog i nu?
    Nej, Jag tycker att TS förtjänade det inlägget för är man så dum att man inte kan lämna barnet en stund när man är orolig över barnet och andra påpekar att barnet kan riskera att dö så tycker jag inte att man förtjänar att vara förälder. Läs ovanstående inlägg.
    ★ Tá aisling agam ★
Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!