• mimossa

    giftemål med egyptisk man?

    Hej! Söker efter information ang giftemål med en Egyptisk man. Någon som gift sig nyligen och kan ge mig information om hur man går till väga? Jag planerar att gifta mig i Juli och jag har varit inne på svenska Ambasaden och förstår att det är två papper jag behöver från skatteverket som ska översättas i sverige på arabiska och engelska. Kopia på pass och trosbehörighet fixar jag i Kairo? om jag har förstått det hela rätt. Hur många dagar tar det att åka omkring med advokat till alla ställen i Kairo innan vi är officiellt gifta? och kan det uppkomma några konstigheter där nere som jag behöver vara förbredd på förutom att det kommer att vara varmt som bara den?  Vore jätte tacksam för svar och all information som bara finns! 

  • Svar på tråden giftemål med egyptisk man?
  • garib

    Det är bra om du har samma religion som honom,om han är muslim,annars ärver du inget.Kärleken är blind ibland,bara ett gott råd.

  • justme03

    Hej!
    Hade varit väldigt tacksam om du gärna vill berätta hur ni gick till väga med ert giftemål då jag sitter i samma situation. Har läst allt på ambassadens hemsida om papperna o allt som ska till, men har inte gjort något ännu. Det är väldigt mycket som ska till ser jag, så snälla lite info från någon som faktisk gjort det :)

  • mimossa

    har inboxat er min mailadress. Är inne där betydligt mycket mer än här! har kommit en  bit på vägen, giftermålet är klart och nu är vi i processen uppehållstillstånd och intervju imorgon

Svar på tråden giftemål med egyptisk man?