• hemi08

    1,5 åring med blåsor i munnen och dreglar kopiöst samt fläckig påkroppen

    Min 1,5 åriga son har haft lite feber sen i lördags. Han har dreglat fruktansvärt mycket, det bara rinner från munnen. Upptäckte ikväll att han har några blåsor på tungan, kan det vara orsaken till att han dreglar så mycket? Att han kanske har ont i munnen..

    Det som jag egentligen undrar över är att han har blivit röd fläckig/flammig på händer, armar, magen och lite på benen. Vad kan det vara? Han har inte haft hör feber så har uteslutit tredagars feber. Någon som vet vad det kan bero på?

  • Svar på tråden 1,5 åring med blåsor i munnen och dreglar kopiöst samt fläckig påkroppen
  • hemi08

    Ja det kan det vara. Han har bara i munnen än så länge.. Hoppas det inte blir mer!

    Men vad beror det fläckiga på? Kan man bli flammig på kroppen av höstblåsor?

  • Ardbeg

    Min 4 månaders bebis blev prickig på hela kroppen av höstblåsor. Och hade också blåsor i munnen. Virus helt enkelt sa läkarna.

  • buffybus

    Låter som min son oxå för ett tag sen. Feber och röda prickar på kroppen. Blåsor utanpå läppar och tungan och insida av kinden. Hemskt var det! Han kunde bara äta flytande. Kräm o yoggi. Inte jätte mättande direkt :( och öroninflammation på bägge öronen samtidigt. Han hade typ 5 blåsor ute på läpparna. Usch ja !!!

  • Sanaz

    Hej. Min 2 åring har exakt samma åkommor som du beskriver. Fick du veta vad det var för något? Hur länge varade det? Nätterna är värst för oss. Funkar Alvedon?

    Tacksam för svar

Svar på tråden 1,5 åring med blåsor i munnen och dreglar kopiöst samt fläckig påkroppen