• Anonym (Obehö­rig lärare­)
    Äldre 6 Apr 19:48
    17501 visningar
    51 svar
    51
    17501

    Hur mycket högre lön kan man få som behörig lärare?

    Jag är utbildad lärare, men har ingen examen. Det saknas några poäng bara för att bli behörig. Men trots detta så har jag jobbat i 7 år som lärare. I dagsläget har jag en månadslön på 23000:-. Tanken är att jag ska försöka få klart min examen innan hösten. Hur mycket högre lön kan man tänka sig att en examen innebär i praktiken?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-06 20:37
    För att förtydliga: det handlar alltså om samma kommun, samma jobb. Så utgångspunkten är 23000:- som obehörig. Hur mycket kan det tänkas höjas av ett examensarbete? Jag ska alltså inte byta kommun/jobb.

  • Svar på tråden Hur mycket högre lön kan man få som behörig lärare?
  • Anonym (Obehö­rig lärare­) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 20:35
    #7
    Karlstadtös skrev 2012-04-06 19:51:37 följande:
    Jag har jobbat i 11 år och har 23000 kr i månaden.

    I vilken kommun jobbar du? (Jag tänkte på ditt nick, så känns det som att du också jobbar i Värmland?)
  • Anonym (Obehö­rig lärare­) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 20:41
    #9
    mammatill6 skrev 2012-04-06 19:51:18 följande:
    enbekant blev färdig lärare för två åre sedan. Hon fick en ingångslön på 26000:-. Bytte tvjänst efter ett år och fick 2000:- mer.

    Det var ju inte så mycket svar på just min fråga...
  • Anonym (Obehö­rig lärare­) Trådstartaren
    Äldre 6 Apr 20:43
    #10
    Anonym (Fackligt ombud) skrev 2012-04-06 20:01:32 följande: