• TvåSmå­Mirake­l
    Äldre 6 Apr 20:12
    3391 visningar
    16 svar
    16
    3391

    När skaffade ni syskon till era tvillingar?

    Jag har tvillingpojkar på snart 15 månader och vill absolut att de ska få syskon i framtiden!
    Är lite nyfiken på hur långt ni har det mellan era barn?
    Många säger att när man får tvillingar första gången bör man vänta längre innan man skaffa nr 3... Självklart är det upp till var och en, men jag är lite nyfiken på hur ni som har syskon till era tvillingar upplever det och tänker kring detta!:)

  • Svar på tråden När skaffade ni syskon till era tvillingar?
  • Söders fröjde­r
    Äldre 6 Apr 20:59
    #1

    Våra twins fick sitt småsyskon när de var 15mån. Har funkat bra och tycker att det ffunkat bra för oss. Min kusin fick tvärtom först sin enling och 15 mån senare twins och hon upplevde det skitjobbigt just för hon visst hur det var att ha ett spädbarn och det har jag ju inte haft innan så jag hade ingen vana utan kastades in i twinsjobb direkt

  • Lisafi­san
    Äldre 9 Apr 17:15
    #2

    Mina flickor fick en bror när de var 3,5. Det var välplanerat. Vi ville att flickorna skulle kunna gå på pottan och ev ta en banan själva när jag skulle vara upptagen med amning osv. Samtidigt kändes det som om vi ville att barnen skulle vara hyfast nära varandra i ålder för att kunna ha lite glädje av varandra.

    Det har visat sig fungera väldigt bra. Flickorna är så pass stora att de verkligen har uppskattat ett syskon samtidigt som de leker bra med varandra.

    Så jag tycker att 3,5 är bra men så har jag ju bara den erfarenheten också ;)

    Lycka till

  • Äldre 9 Apr 20:17
    #3

    Mina tvillingrabbar fick en lillebror - enligt planer - då de var 3 ½. Tyckte jag var helt perfekt.

  • Larsan
    Äldre 9 Apr 20:21
    #4

    Tvillingar -94 -> Syskon -96.

    Tvillingar -02 --> Trillingar -06 --> Tvillingar -07 


    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • TvåSmå­Mirake­l
    Äldre 9 Apr 20:28
    #5
    Larsan skrev 2012-04-09 20:21:51 följande:
    Tvillingar -94 -> Syskon -96.

    Tvillingar -02 --> Trillingar -06 --> Tvillingar -07 

    Det var verkligen bra jobbat!! Vad roligt med tvillingar så många gånger, OCH trillingar!:)

    Imponerad!!
  • Larsan
    Äldre 9 Apr 20:40
    #6
    TvåSmåMirakel skrev 2012-04-09 20:28:01 följande:
    Det var verkligen bra jobbat!! Vad roligt med tvillingar så många gånger, OCH trillingar!:)

    Imponerad!!
    Verkligen jobbigt, men helt klart värt det! Om det är något mer du undrar får du gärna fråga på :)
    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • Äldre 9 Apr 22:43
    #7

    Våra tvillingar fyllde 4 när de fick syskon. Ville att de skulle vara utan blöjor, utan vagn och lite mer självgående. Har fungerat bra för oss. :)

  • Äldre 21 Apr 09:40
    #8

    våra tvillingar fyller 3 i början av september och jag har BF med deras lill*syskon den 19 juli=) så nästan 3 år blir det.
    Killarna börjar bli intresserade av pottträning med s¨å jag hoppas att vi ska få dem blöjfria till syskonet kommer=)

  • Äldre 8 Jun 22:29
    #9

    Planen var att de skulle få syskon när de var ca 2,5 år, men lillebror ville komma redan när de var 19 månader så det fick bli så. Och nu kommer nästa syskon strax innan de blir 3 år Glad


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • EmmaaN
    Äldre 9 Jun 17:18
    #10

    Mina tvilling flickor fyller 2 år i augusti och deras syskon kommer i oktober i år. Så det blir 2 år och 2 månader mellan våra barn Glad

  • Äldre 21 Jul 13:11
    #11

    Våra tvillingar kommer att vara ca. 2 ½ år när bebis kommer. stora systrana kommer att vara 3½ och 4 ½ :) www.mybabydolls.blogg.se


    4 barn i åldrarna 2-4 och gravid- www.mybabydolls.blogg.se
  • Äldre 22 Jul 13:07
    #12

    Mina tvillingar var 22mån när de fick en lillasyster nu i maj. Storebror på 7 1/2 finns också i huset så det är fullt ös hela tiden... Blir jobbigt men mycket beror på storebror som har aspergers och den härliga (not!) tvåårstrotsen som tvillingarna har men lillasyster hon hänger med

  • Äldre 22 Jul 13:39
    #13

    Nu är lillebror här.. Våra tvillinggrabbar fyller 3 den 3;e september så alltså nästan tre år emellan!

  • Äldre 23 Jul 14:01
    #14
    SaJo81 skrev 2012-07-22 13:39:27 följande:
    Nu är lillebror här.. Våra tvillinggrabbar fyller 3 den 3;e september så alltså nästan tre år emellan!

    GRATTIS!!! www.mybabydolls.blogg.se
    4 barn i åldrarna 2-4 och gravid- www.mybabydolls.blogg.se
  • Äldre 23 Jul 14:02
    #15
    LizG skrev 2012-07-22 13:07:35 följande:
    Mina tvillingar var 22mån när de fick en lillasyster nu i maj. Storebror på 7 1/2 finns också i huset så det är fullt ös hela tiden... Blir jobbigt men mycket beror på storebror som har aspergers och den härliga (not!) tvåårstrotsen som tvillingarna har men lillasyster hon hänger med

    Visst är det (inte!) härligt med den berömda 2-årstrotsen! Mina tvillingar är också 2 nu :) www.mybabydolls.blogg.se
    4 barn i åldrarna 2-4 och gravid- www.mybabydolls.blogg.se
  • CJ1
    Äldre 26 Jul 19:51
    #16

    Mina tvillingflickor är 2 år och 5 månader och deras syskon kommer i augusti. 

Svar på tråden När skaffade ni syskon till era tvillingar?