• Fredri­kCA
    Äldre 8 Apr 17:03
    14692 visningar
    8 svar
    8
    14692

    Hur blir man social och rolig? Känner mig så ensam.

    Jag tror inte det finns något generellt tricks för att bli social och rolig, Mycket handlar nog om att känna sig säker på sig själv- Vem man är. Jag är inte det helt än själv, Men jag känner att dom senaste veckorna har jag kommit till insikt med mycket så att jag stundtals känner mig riktigt lycklig, Och detta smittar av sig på omgivningen.

    Rolig och Social är jag bara när jag känner mig trygg med någon/några, Och känner man sig trygg med bara sig själv så kan man vara det i andra sammanhang också.

    Hoppas det hjälper dig, Om du vill diskutera vidare får du absolut inboxa.

  • Fredri­kCA
    Äldre 8 Apr 17:25
    #4
    Anonym (TS) skrev 2012-04-08 17:12:21 följande:
    Faktiskt stämmer detta du säger väldigt väl. Min väninna är väldigt trygg i sig själv, hon är den hon är och har alltid varit likadan, medans jag vänder kappan efter vinden för att passa in i olika sammanhang. Jag har dålig självkänsla och det är nog den jag måste jobba med först, och hitta vem JAG är.. Men då kommer nästa fråga, hur gör jag det? Hur får man en stark självkänsla?
    Om jag visste svaret så skulle jag berätta, Jag jobbar själv på det. Men jag tror det första du måste göra är att kunna lita på dig själv- Att du känner dig säker på att dina känslor och tankar samarbetar.
    När du vet att det är så så tror jag att det mest handlar om att våga testa sig fram att vara mer framträdande.
    Om du får negativa reaktioner så måste du lära dig att tänka att det är du som bestämmer vilka som är i din umgängeskrets, Dom som inte tycker om din närvaro vill du inte ha i ditt liv. Det är deras förlust inte din.

    Det är inte alltid lätt att tänka så, Men när du kan det så inser du ganska snart att det finns egentligen ingen situation som kan kännas skadlig oavsett vad du gör- Men du måste som sagt känna dig trygg i dig själv och vara stolt över dig själv. Ingen annan kan vara det- Även om det känns lättare när du är med din vän osv.
    Du måste kunna känna dig lika trygg som du gör ihop med henne/honom som du gör helt på egen hand. 
  • Fredri­kCA
    Äldre 8 Apr 17:29
    #5

    För att förtydliga- Det jag fortfarande jobbar på är att jag inte alltid kan hålla den inställningen.
    Ibland faller jag tillbaka på att jag känner mig priviligerad att någon vill ha mig i sin omgivning och känner man så; Så är man inte trygg i sig själv- Man behöver andras bekräftelse för att våga och då är det svårt att vara social och underhållande.

    Du måste ha det psykiska övertaget för att kunna vinna, Det är allt ett socialt spel och kan man spelreglerna så kan man låsa upp även den tillsynes mest buttra människan.
    Tänk också på att du är absolut inte ensam om att känna så isåfall, Det är därför grupptryck osv fungerar. 

Svar på tråden Hur blir man social och rolig? Känner mig så ensam.