• Mally1

    Kommer att vara 39 år när lillen kommer, finns det fler?

    Finns det fler här som är lite äldre? Jag kommer som sagt att vara 39 1/2 när vår trea kommer i december (om allt går väl). Jag trodde själv aldrig att jag skulle ha barn så sent, men det kändes helt rätt att försöka en gång till, och paffa blev vi när det fungerade på tredje försöket. Man läser ju så mycket om hur svårt det är att bli gravid mot 40.

    Jag undrar med spänning om det kommer att kännas annorlunda i kroppen denna gång. Finns det fler som väntar smått i slutet av året och som inte är "pyrung".....skriv till mig så kan vi utbyta erfarenheter!  Ha det gott!

  • Svar på tråden Kommer att vara 39 år när lillen kommer, finns det fler?
  • Majmamma08

    Hej hej...Jag blir 38 i höst och vår lilla 3:a kommer i början av augusti...dom andra två busfröna är 4 och snart 3...så det kommer att bli full rulle där hemma i höst/vinter...men mysigt ska det bli! (även om det inte var planerat...)...hör gärna av dej så kan vi följas åt! :)

  • Barbabok

    Jag har nyss fyllt 39 och väntar tvåan i juni Förvisso via FET men det är då maken är steril (=donatoranvändning), jag verkar bli lätt gravid (4 grav. på 8 försök).


    han kommer i juni
  • Isbit
    Li 1974 skrev 2012-04-13 16:54:56 följande:
    Hej!

    Jag är 37 och väntar nr 4a i höstSkrattande 
    roligt   precis som jag

    hur gamla är dina barn?
  • Carina M

    Jag är 36 år och väntar vårt 3:e barn i nov/dec. Vi har två killar på 4 år och drygt 1,5 år. Det var inte planerat, men när chocken lagt sig sååå välkommet. Skönt med några som är lite äldre, det blir kanske lite andra funderingar då också? Ska man göra KUB test osv eller inte? Vi vill väl främst göra det för att få ett extra UL och för att förbereda sig om det ett är avvikelser osv. Hur tänker ni andra?

  • Majmamma08

    Carina M: Vi gjorde UL redan i v. 8, då jag mådde så otroligt illa (gjorde inte det med dom andra två)...var orolig att det skulle vara tvillingar...men var bara en...som tur är...sen gjorde vi KUB i v. 12+6...precis som ni för att få reda på om det var några avvikelser o s v...men det såg bra ut...och RUL gjordes i v. 18...även det såg bra ut...så nu är det bara den låååånga väntan kvar för att få träffa den lilla krabaten...men tiden går otroligt fort när man har två "trollungar" där hemma som kräver sin uppmärksamhet...;)

  • Mally1

    Kul att ni är med! Och tänkt att jag är äldst, det känns konstigt...... 

    Majmamma, en liten fråga, får man resultatet på KUB på en gång eller? Är det som ett vanligt ultraljud där man får bilder med sig. Har någon förresten gjort 3D ultraljud, det verkar ju jätteroligt? Ha det gott!  

  • Carina M

    Var hos BM igår på hälsosamtal. Eftersom jag inte är 100 på om jag är i v 7 el 11 så ska jag få göra ett VUL om några dagar. Jag hade ingen riktig mens senast, så jag vet inte när jag blev gravid. Det var ju som sagt inte planerat... Är jag i v 11 så kollar de NUPP på en gång, annars får jag ny tid för det. Det görs inte KUB i Södermanland. Jag mår fruktansvärt illa dygnet runt! Ska få akupunktur av BM 1 ggn i veckan framöver. Det hjälpte massor i förra graviditeten. Men så här illa mådde jag inte då! Jag hatar att kräkas, så jag trycker tillbaka hela tiden, vilket ju inte gör saken bättre. Det positiva är att jag läst att har man massa illamående så är risken för MF tydligen mindre. Ingen aning om det stämmer, men just nu kan jag ju ha det som något positivt i det här illamåendet!

Svar på tråden Kommer att vara 39 år när lillen kommer, finns det fler?