• Nyponsol

    Att jobba som sjuksköterska för bemanningsföretag??

    Ni som har erfarenhet av att jobba för bemanningsföretag i Sverge! Hur mycket tjänar ni? Vilket bemanningsföretag är bäst och vad är för/nackdelar me dtat jobba för bemanningsföretag?

  • Svar på tråden Att jobba som sjuksköterska för bemanningsföretag??
  • janbanansfru

    Svårt att säga vilket är bäst.
    Jag tycker om konceptet att välja sina egna dagar/veckor när man vill jobba. Har så svårt för ett fast regelbunden schema och att alltid fråga om ledighet när man vill göra nåt,(och som inte alltid blir beviljad heller)
    Jag tror att dom flesta lönerna börjar från 180 kr/tim + semesterersättning. Har pratat med tre olika företag och dom har legat ungefär mellan 180- 190 kr/tim. Sen får du mer beroende på erfarenhet och kompetens. Jag är bara vanlig ssk.
    jag har nyligen börjat och jag är nöjd.

  • Nyponsol

    180kr/tim låter inte som så mycket nu när nyexaminerade sjuksköterskor får 24000kr/mån. Men kanske bemanningsföretagen höjer lönerna i och med det. Min sambo har funderat på att arbeta för Rent a nurse i Visby. Är det någon som testat dem eller jobbar/jobbat i Visby?

  • janbanansfru
    Nyponsol skrev 2012-04-12 08:50:56 följande:

    180kr/tim låter inte som så mycket nu när nyexaminerade sjuksköterskor får 24000kr/mån. Men kanske bemanningsföretagen höjer lönerna i och med det. Min sambo har funderat på att arbeta för Rent a nurse i Visby. Är det någon som testat dem eller jobbar/jobbat i Visby?


    det är 180 kr + semesterersättning 13%. Det blir över 200 kr i timlön. Jag tycker det är bra!
  • Nyponsol

    Ok, visste inte att semestertillägg var inräknat. Det blir ganaks stor skillnad. Är det någon som jobbat för Rent a nurse och vad tyckte du i så fall?!

  • Ebba Caroline
    janbanansfru skrev 2012-04-12 22:04:33 följande:
    det är 180 kr + semesterersättning 13%. Det blir över 200 kr i timlön. Jag tycker det är bra!
    Fast timmlönen är ju fortfaradnde bara 180kr (semesrsättningen räknas aldrig in i timlönen) och det är inte så speciellt bra
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Nyponsol

    Har ni som jobbat för bemanningsföretag fått någon inskolning, och i så fall hur länge? Hörde från ett företag att man kan få en halv dag eller så. Vore ju bra om man i alla fall får någon dag.

  • janbanansfru
    Ebba Caroline skrev 2012-04-13 13:41:17 följande:
    Fast timmlönen är ju fortfaradnde bara 180kr (semesrsättningen räknas aldrig in i timlönen) och det är inte så speciellt bra
    bättre än 136 kr iallafall så jag klagar icke!
  • Ebba Caroline
    Nyponsol skrev 2012-04-13 18:05:03 följande:
    Har ni som jobbat för bemanningsföretag fått någon inskolning, och i så fall hur länge? Hörde från ett företag att man kan få en halv dag eller så. Vore ju bra om man i alla fall får någon dag.

    Tror inte du får någon vidare inskolning. Där jag jobbar har vi ibland syrror från bemaningsföretag pch de får inte inskolning av bemaningsföretaget däremot brukar mitt jobb ge inskolning.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Emisa

    Nyutexaminerade är inte garanterade 24000 i månaden än även om de kräver det.

    Jag själv tycker inte 180 kronor per timme är särskilt dåligt. Jag räknade ut att jag själv tjänar cirka 140 kronor per timme i grundlön, och det är efter 6½ år i landstinget. Jag hade höjt ming grundlön med 5500 kronor i månaden om jag börjat på ett bemanningsföretag.

    Det finns dock ett bemanningsföretag som erbjuder 250 kronor per timme nu i sommar - det ger en heltidslön på cirka 41000 kronor i månaden. Då arbetar man inom kommunen.

Svar på tråden Att jobba som sjuksköterska för bemanningsföretag??