• Anonym (Bäst för barnet­?)
    Äldre 11 Apr 20:05
    4101 visningar
    24 svar
    24
    4101

    Ni som haft advokat - vilka summor hamnar man på...typ?

    Första besöket i morgon! 1500 kr/h!!!!!! Förvånad

    Men sedan då? Hur mycket tid/pengar går det? Hur har det varit för er...klart det är olika...
    Men beskriv gärna typ så här, så är det lättare att se kanske:

    Vi hade 2 möten på sammanlagt 3 h, sedan 2 h för advokaten att skriva stämningsbrevet, lite telefonsamtal på sammanlagt 4 h osv.....och vad det kostade.     

    Sedan undrar jag : Hur stor är chansen, enligt er erfarenhet (advokat/jurist får gärna svara)att jag får merparten av boendet om   barnet bott här de senaste 2 åren pga pappans alkoholproblem som resulterat i grov rattfylla MED barnet i bilen Obestämd. Endast VH hos pappan senaste 2 åren. MEN jag ska flytta till annan kommun = barnet måste byta skola. Oförändrat umgänge med pappan. Pappan har ej bil - skulle han ha barnet kvar skulle barnet få åka 1,5 h x 2 per dag (3 h) för att komma till skolan o hem. 

    Finns massa mer att dra upp men om vi börjar så.... :) 

      

  • Svar på tråden Ni som haft advokat - vilka summor hamnar man på...typ?
  • Anonym (Bäst för barnet­?) Trådstartaren
    Äldre 12 Apr 19:30
    #3

    Jo det har jag förmodligen rätt till trodde advokaten. Träffades idag.

    Hon ska ansöka om detta i min hemförsäkring.

    Hon trodde även att jag hade mycket goda chanser...hon kunde inte se att en domare inte skulle dömma boendet till mig...på allt vi hade att gå på.   

  • Anonym (Bäst för barnet­?) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 15:29
    #8
    Millan86 skrev 2012-04-12 21:47:32 följande:
    Träffade min advokat 3 gånger i max två timmar per gång, hon skrev ett brev till barnens pappa, vi hade telefonsamtal på ca 5 timmar sammanlagt. slutsumman blev 78,000 men jag fick rättshjälp och fick själv betala 1700 kr...

    Hur 17 gick det till?????
    Du måste mena 17´000 kr???

    Eller vem fick du hjälp av? ;)

    Svar till dig som pratar om vårdnaden.,..Jag tvistar INTE om vårdnaden, bara boendet.     
  • Anonym (Bäst för barnet­?) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 20:10
    #16
    Jojile skrev 2012-04-15 14:33:56 följande:
     Totalt betalade jag 5000 kronor tror jag. Inte mer iaf. Fick rättshjälp genom IF och hade en självrisk på 25%. 

    Och hur var ditt ärende/fall - i tid??
Svar på tråden Ni som haft advokat - vilka summor hamnar man på...typ?