• Familj­en01
    Äldre 16 May 01:28
    2873 visningar
    26 svar
    26
    2873

    Varför är det så svårt att skaffa nya vänner?......

    UBrosenius skrev 2012-04-12 22:02:26 följande:
    Har under en längre tid försökt skaffa nya vänner i den stad jag är nyinflyttad till, men det tycks vara ett uppdrag omöjligt :( Känns som om det bara är jag som inte har några vänner, alla andra har sina umgängeskretsar som de umgås med osv osv.......

    Är en helt vanlig tjej med vanlig intressen, tror jag :) så egentligen borde det vara enkelt kan man tycka. Skriver inlägg i forum, men ingen respons.
    Går nu hemma och är föräldraledig vilket gör att dagarna blir extra långa, min 4 åring börjar sakna kompisar, min 9 månaders bryr sig väl kanske inte jätte mycket än, men jag gör. Saknar kompisar att prata med, andra föräldralediga att fika med, gå promenader med osv.

    Någon anna där ute som varit i samma situation?
     
    Jag instämmer med dig m.m.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 16 May 01:48
    #15
    Varför är det så svårt att skaffa nya vänner för?!
    Har under en längre tid försökt skaffa nya vänner i den stad jag bor men det tycks vara ett uppdrag omöjligt. Känns som om det bara är jag som inte har några vänner. Alla andra har sina umgängeskretsar som de umgås med o.s.v. o.s.v. Är en helt vanlig tjej med vanlig intressen tror jag och hoppas på förstås så egentligen borde det vara enkelt kan man tycka. Skriver inlägg i forum men ingen respons. Går nu hemma och är förtidspensjonerad vilket gör att dagarna blir extra långa  min barn börjar sakna kompisar mina barn bryr sig väl kanske inte jätte mycket än men jag gör. Saknar kompisar att prata med, andra föräldra med barn och utan att fika med gå promenader med .o.s.v. Någon annan där ute som varit i samma situation eller utan? Hoppas på respons nu!
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 16 May 23:13
    #17
    UBrosenius skrev 2012-05-16 22:51:10 följande:
    Som sagt förstår dig på alla plan.
    Skriver också i forum, försöker starta trådar osv osv för att få någon att få upp ögonen men det är et omöjligt uppdrag verkar det som.
    Kommer snart till den punkten då jag känner för att lägga ner allt, men samtidigt vill jag inte det heller. Vill ju så innerligt också ha den där kompiskretsen, men snart är idéerna slut :( 

    INSTÄMMER MED DIG LILA VÄN! VAD OCH HUR GÖR VI? VI FÅR SLÅR I HOPP VÅRA KLOKA HUVUDET I HOPP. VAD SÄGS OM DETTA?
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 16 May 23:56
    #19
    Vintertid skrev 2012-05-16 23:54:09 följande:
    Var bor ni alla? Alltid roligt att lära känna fler.. :)

    Jag bor i Kronobergs län som ligger i Småland.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 16 May 23:57
    #20
    Vintertid skrev 2012-05-16 23:54:09 följande:
    Var bor ni alla? Alltid roligt att lära känna fler.. :)
    Håller med dig och instämmer med dig om detta.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 02:45
    #21
    Söker alltid nya seriösa ärliga vänner. Brevvänner med. Alltid roligt med brev. Är en glad, utåtriktad 41 åring m.m.. Är gift / mamma bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Har två barn i ålder 10 år och 12 år. Fyra st hundar och tre st katter. Har massa drömmar. Intressena är barnen, vänner, datan, hundarna och katterna, skog djur och natur m.m. Det jag uppskattar är när jag kan få vara mig själv och ingen som ska hålla på och ändra mig det finns dem som gör. Känner ni för att brevskriva med mig så hör av er.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 18:00
    #23
    Vintertid skrev 2012-05-17 17:02:29 följande:
    Småland var ju rätt långt bort, själv bor jag i Umeåtrakten. Om det är någon som bor där i krokarna är det bara att höra av sig. :)
    Rynkar på näsan
    Rynkar på näsanGråterGråter
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 20:19
    #25
    mammalovis skrev 2012-05-17 18:20:40 följande:
    Jag kan både hålla med och inte hålla med er. Jag har bott i en liten by där alla känner alla och där var det rätt svårt att få "äkta" vänner. Visst pratades man vid när man sågs, men de andra hade ju en gemensam fritid också i samband med att de flesta var engagerade i frikyrkan där. Visst fanns det två som fått sitt första barn samma år, men de hade redan sin vänkrets, de andra hade 2-5 barn hela bunten. Så det är bara en kvinna jag fortfarande har lite kontakt med efter flytten. Det som var positivt var att det var väldigt mysigt att känna nästan alla föräldrarna på förskolan, här i stan känner jag inte en enda på hennes avdelning.

    Så medan jag var föräldraledig åkte jag ofta in på babycaféerna i närmsta stad 2 mil bort, där klimatet var betdligt öppnare. Det är där jag har mina mammakompisar nu. Det som skiljer oss åt är att de flesta fortfarande går hemma plus att jag blivit ensamstående sedan några månader tillbaks, så vi lever rätt skilda liv. Jag kämpar för att hålla mig flytande medan många av dem har hjälp av mannen eller föräldrarna för att kunna gå och träna, festa, fika mm. Här sker ju inget spontant utan barn. Kanske först om umgänget börjar funka dagtid varannan helg efter vi har skrivet avtal snart.

    Jag bor i Nässjö i Småland och lär gärna känna fler som har tid över.
    Jag bor utanför Ljungby så hör gärna av dig till mig om du vill detta. Jaghar alltid i värden för jag är förtidspensionerad på heltid.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 22:45
    #26
    Läs min blogg! myfamilylife.zoomin.se/blogg.html
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
Svar på tråden Varför är det så svårt att skaffa nya vänner?......