• Anonym (Kaffedraken)

    Dags att köpa tvillingvagn, men vilken ska man ha?

    Vi som var ute i tid tid denna omgången och köpte vagn tidigt. Nu visade det sig att det är två små i magen så det blir att skaffa en annan modell :).
    Vilken tvillingvagn ska man ha? Vill gärna höra lite för- och nackdelar av er erfarna :).

  • Svar på tråden Dags att köpa tvillingvagn, men vilken ska man ha?
  • Anonym (Kaffedraken)
    MammaEmelie91 skrev 2012-04-15 13:46:51 följande:
    Har inga vidare erfarenheter utav vagnen än då jag bara provkört en gång men vi valde en brio double wave =) Utav det lilla så är jag nöjd med den =) 

    Härligt :). Vi har tittat på den också men bara på nätet dock, verkar som att många är nöja med den.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har en babytravel och har varit supernöjd med den. Köpte den när llillebror kom och sen hade jag den till tvillingarna.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har också en baby travel, hade den till mina första tjejer som syskonvagn och var jättenöjd med den. Sålde den sen efter ett ocn ett halvt år. När jag blev gravid med tvillingarna blev det en till, smidig för att vara en dubbelvagn..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har en Bugaboo Donkey, fantastiskt lätt att köra (tom med en hand). Stabil och smidig, och bäst av allt - barnen sitter mot dig, sen när de blir större kan man vända på sitsarna så att de tittar frammåt. Nackdelen är att den är dyr...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har en Baby Jogger city select och är jättenöjda med den. Mycket lättkörd och tar liten plast i bilen. Har ståbräda till storasyster.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Håller med dig miias vi har oxå en baby jogger city selekt. Mycket nöjda med den och det bästa av allt den är inte bredare än en enkelvagn utan bara något längre och lätt att ta sig fram i affärer bussar mm och du kan ha barnen mot dig så du ser dem, just nu har vi en sittande framåt och en sittande bakåt så de ser varandra :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har en babytravel till våra tvillingar, tycker den är superbra. Bor lite ute på landet och den är väldigt lättkörd på både grusväg och i snön. Bra pris på den ockå. Enda nackdelen  med den är att den är tung att lyfta in i bilen, men det löste vi genom att köpa en 2me tvilling sulky (tror den kostade runt 900kr ny) som blir helt platt ihopfälld som vi har liggandes i bilen. Är fullt liggläge på den vagnen och den har fungerat perfekt då vi rest bort, hälsat på folk, handlat osv. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi har köpt en Teutonia Team Cosmo. Vi köpte den begagnat så då var det mjukliftar till, annars finns det hårdlift också.

    Vi valde en Team Cosmo av flera anledningar:

    - Man kan välja att ha sittdelarna vända mot sig
    - Den har stora hjul fram (vi bor på landet, så det var viktigt)
    - Barnen sitter bredvid varandra och inte över/under
    - Den har mer utrymme i sittbredd än många andra vagnar

Svar på tråden Dags att köpa tvillingvagn, men vilken ska man ha?