• TantenTanten87

    Missbrukare förälder .... Hjälp mig!

    Hejsan! Jag har en stor oro i min mage! Som jag säkert tror många andra föräldrar har eller har haft just därför vänder jag mig till er alla där ute, för att få råd och tips!

    Ja, det hela började med ett sånt där jätte roligt samtal från socialtjänsten att de gäller min tvååriga son. Hans Far och jag separerade för 2års sedan och han har umgänge med sin son varannan helg, och nu undrar ni säkert varför inte mer än så!? Jo, för att han är för bekväm att hämta och lämna på dagis trots att det skulle ta honom 30min till dagis. Och resten av listan på ursäkter är så lång att den inte ens är värd att nämna! Men åter till socialen nu..... De hade fått in en anmälan på min sons far angående missbruk av droger samt sälja och att hans nuvarande sambo är psykiskt inlabil eller vad de nu så fint hette. Under de 1 och halvt året vi var i lags till och från missbrukade han och ljög och förstörde min tillit totalt. Därav slutade det med att jag valde att gå! Och för att ha umgänge med sin son gick han 6mån och lämnade urinprov för att visa sig vara ren. Men sista halvåret har han nu bråkat, haft massor av ursäkter till att inte kunna ha umgänge med sin son! Så varannan helg regelbundet är inget som existerar! Utan när de väl är hans kommande helg får man ta den som den kommer, då ja inte vet om han hämtar sin son eller ej! Socialen ska kontakta honom och av göra om en utredning är aktuell.. Men ja tvivlar på hans samarbete då han inte dyker upp hos famljerätten eller t.ex tandläkarbesök.... Va ska jag göra??? Egen vårdnad börjar kännas aktuellt om även andra sett brister i umgänget mellan far och son. Att de till och med anmält honom....Och sömnlösa nätter med 30000 frågor börja bli frustrerande! Snälla alla vänliga själar hjälp mig med råd och tips!!!!


  • Svar på tråden Missbrukare förälder .... Hjälp mig!
  • Caramella

    Oj, kunde varit jag som skrivit det där! Nu har min dotters pappa varit drogfri ca 2 år så jag e oerhört tacksam för det Men det andra lät lite väl likt...

    Kan du inte kontakta den personen på socialtjänsten som ringde dig? Fråga dom vad du ska göra, om de anser att du inte ska lämna barnet till pappan..Kan ju vara så att just nu(ett tag framöver eller så) så e det bättre om ert barn e med dig. Att det kommit in en anmälan o förskolan e inblandad e rätt allvarligt...Hör dig för hur du ska göra, för om du e medveten om att detta problemet existerar o ändå låter barnet vistas där så kanske det inte e det bästa..?

  • fabbemam

    Denna tråd ligger under ADOPTION um du lägger den påen annan plats kanske du får fler svar...

    Jag skulle som också råda dig till att ringa soc. och fråga vad de anser är bäst för din son utifrån samtalet ni hade.

Svar på tråden Missbrukare förälder .... Hjälp mig!