• Äldre 17 Apr 13:46
    2695 visningar
    15 svar
    15
    2695

    Angående hundskall

    Grejen är att jag inte visste om jag skulle sätta tråden i "Irriterande" eller "Husdjur". Men valet föll till slut på "Husdjur".

    Men hur jäkla länge kan en hund egentligen skälla utan att tröttna? Obestämd Och finns det någonstans man kan ringa så att man får tyst på skällandet? Har tidigare prövat med Störningsjouren men det är ju självklart att de aldrig rycker ut när det handlar om skällande hundar. Men kan alltså en hund skälla hur länge som helst utan att den tröttnar? Och när de är flera som skäller, sporrar de då varandra till att skälla så att de blir mer uthålliga?

    Sorry för alla de här knasiga frågorna, men jag är så fruktansvärt trött på grannarnas hundar... 


    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Svar på tråden Angående hundskall
  • Äldre 17 Apr 13:48
    #1

    tror man kan vända sig till miljökontoret sen om det verkligen går att göra något åt det vet jag inte

  • Äldre 17 Apr 13:50
    #2

    Lite syftningsfel. Naturligtvis sporrar inte hundar varandra så att de ska bli mer uthålliga, utan menade att när det är flera hundar som skäller, om det gör att de sporrar varandra och gör dem mer uthålliga i skällandet.


    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Äldre 17 Apr 13:51
    #3
    colanappen skrev 2012-04-17 13:48:20 följande:
    tror man kan vända sig till miljökontoret sen om det verkligen går att göra något åt det vet jag inte
    Okej, miljökontoret. Tack.
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • dezibe­l
    Äldre 17 Apr 14:32
    #4

    Är det en hyreslägenhet ringer du hyresvärden, en bostadsrätt till föreningen, en villa så är det miljökontoret alt Länsstyrelsen om du tycker hundarna inte sköts eller lämnas ensamma för länge.

  • Äldre 17 Apr 14:40
    #5
    dezibel skrev 2012-04-17 14:32:23 följande:
    Är det en hyreslägenhet ringer du hyresvärden, en bostadsrätt till föreningen, en villa så är det miljökontoret alt Länsstyrelsen om du tycker hundarna inte sköts eller lämnas ensamma för länge.
    Hyresvärden och områdesansvarige har kontaktats flera gånger, utan resultat. Det är därför jag nu vänder mig hit till FL...Nästa steg är egentligen Hyresnämnden känner jag, men kan man ändå vända sig till miljökontoret eller Länsstyrelsen även om man inte bor i villa?
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Äldre 17 Apr 14:41
    #6

    Jag tänker att jag ska ha gått alla steg innan jag vänder mig till högsta instans.


    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • dezibe­l
    Äldre 17 Apr 14:59
    #7

    Till Länsstyrelsen vänder man sig om man tycker att hundarna far illa och låter man sina hundar med seperationsångest vara ensamma och stå och skälla tycker jag det är bedrövligt!
    Har du pratat med ägarna och är dom medvetna om att hundarna mår dåligt och stör grannarna? 

  • Äldre 17 Apr 15:22
    #8

    En stressad och understimulerad hund? Hur länge som helst....

    Men även friska hundar av skälliga raser kan glatt tänka sig skälla nån timme om dagen om de fick.

  • Äldre 17 Apr 15:23
    #9
    dezibel skrev 2012-04-17 14:59:17 följande:
    Till Länsstyrelsen vänder man sig om man tycker att hundarna far illa och låter man sina hundar med seperationsångest vara ensamma och stå och skälla tycker jag det är bedrövligt!
    Har du pratat med ägarna och är dom medvetna om att hundarna mår dåligt och stör grannarna? 
    Nej, vi kommer inte överens med varandra och mycket har gått så långt att vi blivit tvungna att polisanmäla dem. Så en normal diskussion kan vi inte föra med dem.

    Men jag ska dra upp detta för berörda organisationer. Tack för era tips  
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Äldre 30 Aug 20:47
    #10

    Flytta till ett hus om du är så ljudkänslig!!!!!
    Har själv 5st hundar och bor i en brf och grannarna klagar på att dom skäller och detta är under tiden 0700-2100. På denna tidsdintervall får man spela musik och ha fest mycket högt utan att bry sig om att det är 1 miljon människor i sverige som jobbar obekvämt eller skiftgång och det innebär nattjobb då du behöver sova på dagen. 
    Visa hänsyn och omtanke och förståelse och sluta o gnälla
    Jobbar själv 5 skift och det innebär att jag jobbar ett 12 timmars pass och går av på måndag morgon, och vad händer? Jo Jotac kommer och sätter på en lövblås kl: 0800 då jag precis har somnat!!
    SLUTA OCH GNÄLL

  • Äldre 30 Aug 20:53
    #11
    nybbe skrev 2015-08-30 20:47:10 följande:

    Flytta till ett hus om du är så ljudkänslig!!!!!
    Har själv 5st hundar och bor i en brf och grannarna klagar på att dom skäller och detta är under tiden 0700-2100. På denna tidsdintervall får man spela musik och ha fest mycket högt utan att bry sig om att det är 1 miljon människor i sverige som jobbar obekvämt eller skiftgång och det innebär nattjobb då du behöver sova på dagen. 
    Visa hänsyn och omtanke och förståelse och sluta o gnälla
    Jobbar själv 5 skift och det innebär att jag jobbar ett 12 timmars pass och går av på måndag morgon, och vad händer? Jo Jotac kommer och sätter på en lövblås kl: 0800 då jag precis har somnat!!
    SLUTA OCH GNÄLL


    För det första: Grattis till veckans trådlyft

    För det andra: Hundar som skäller vill något. Kan du inte tillgodose deras behov så de slutar skälla så är något inte rätt.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Äldre 31 Aug 02:20
    #12

    Aja Aja..

    Kanske bara skäller för att informera ägaren att någon går i trappan eller att tidningen dunsat in eller vadsomhelst egentligen.

  • Äldre 31 Aug 02:22
    #13

    Eller för att de är lyckliga och pratar så. Min hund gjorde så.

  • Äldre 5 Sep 20:11
    #14
    +1
    nybbe skrev 2015-08-30 20:47:10 följande:

    Flytta till ett hus om du är så ljudkänslig!!!!!
    Har själv 5st hundar och bor i en brf och grannarna klagar på att dom skäller och detta är under tiden 0700-2100. På denna tidsdintervall får man spela musik och ha fest mycket högt utan att bry sig om att det är 1 miljon människor i sverige som jobbar obekvämt eller skiftgång och det innebär nattjobb då du behöver sova på dagen. 
    Visa hänsyn och omtanke och förståelse och sluta o gnälla
    Jobbar själv 5 skift och det innebär att jag jobbar ett 12 timmars pass och går av på måndag morgon, och vad händer? Jo Jotac kommer och sätter på en lövblås kl: 0800 då jag precis har somnat!!
    SLUTA OCH GNÄLL


    Visa hänsyn och omtanke och förståelse? Har du fem hundar så är det du som bör flytta till hus! 
  • Äldre 17 Oct 15:04
    #15

    Men tjeeena!

    Min tråd lever!!!!!

    Jag har inte flyttat till ett hus, men grannarna flyttade. Det var ett bra tag sedan, ca 3 år sedan. Nu i år flyttade jag också, men till en ny lägenhet.


    Vad vill du?
Svar på tråden Angående hundskall