• dalgici

    Stooor mage för v.16+6 ?? BILD


    Hej!

    Vill bara fråga era vad ni tycker om min mage, e den inte för stor för o vara i vecka 16+6?
    Eller är det bara jag som inbillar mig?
  • Svar på tråden Stooor mage för v.16+6 ?? BILD
  • Neox

    Det kanske är två där inne :-P

    Från vad jag har sett (och om jag jämför med min egen) så tycker jag att din mage är större än andra magar i v.16. Är det ditt första barn? Det sägs (har ingen egen erfarenhet) att magen blir större för varje graviditet, så skulle detta vara ditt andra barn så är det inte konstigt.

    Sen är ju alla magar olika också, en del syns fort andra inte, en del samlar på sig mycket gas och blir svullen, andra inte.. Så det är olika

  • dalgici

    det är andra barnet o alla säger att den e för stor o att d kanske e 2 där inne...

    jag vill gärna ha tvillingar, men vågar inte hoppas för mycket, rutin ul är 16 maj så måste hålla ut tills dess.  

  • Magriffe

    Mina magar har sett ut så vid båda graviditeterna. :) med bara en bebis i magen.
    Nu under andra graviditeten kunde jag inte dölja gravidmagen innan vecka 12 ens.

  • Musen

    Din mage är större än min och jag är en vecka kortare gången än du och jag väntar tvillingar. Är magen så där stor på morgonen efter när du kissat eller är bilden tagen efter frukost? Känner du din livmoder? Hur högt är den?

  • dalgici

     


    Musen skrev 2012-04-20 14:51:14 följande:
    Din mage är större än min och jag är en vecka kortare gången än du och jag väntar tvillingar. Är magen så där stor på morgonen efter när du kissat eller är bilden tagen efter frukost? Känner du din livmoder? Hur högt är den?

    Bilden togs precis innan jag la upp inlägget, alltså vid 2 tiden. Japp den är så stor hela dagen. Det där med att känna livmoder har jag ingen erfarenhet av, vet inte hur man gör :/
    Växte din mage tidigt i graviditeten?

  • Musen

    Min mage växer inte men däremot min livmoder kan jag känna växa för varje vecka. Jag är rätt smal och får inte direkt någon mage bara en stor livmoder som pressar upp tarmarna mot lungorna istället för att växa ut :) Svårt att gissa om det är tvillingar när du inte känner din livmoder men hoppas att det blir det du önskar :) hur har du mått annars då? Med illamående och trötthet?

  • dalgici

    ok jag förstår, angående livmodern, så menar jag att jag vet inte hur det ska kännas alls. Hur känns det? o vart känner du din? hur långt ner under naveln?

    mådde illa de första veckorna, halsbränna, och hade riktigt jobbigt med min mage eftersom det svällde upp så fort jag åt något. Åt jag för mycket var min dag förstörd..kunde inte göra något, fick däcka på soffan  hela dagen.. Men vid vecka 13 avtog det. Trött är jag lite då o då, men alltid vid 17-18 tiden o frammåt..

    hur kände du dig? och när fick du veta att du ska få tvillingar :)  

Svar på tråden Stooor mage för v.16+6 ?? BILD