• faszet

    Panik! Mamma fyller 60 idag, har ingen present! Tips?

    Ja, av någon anledning så har jag inte ordnat en present åt min mamma som fyller 60 idag..... tänkte åtminstone fixa en fin bukett, men annars??
    Några tips? Är väldigt stressad och vill ha något att ge iallafall till min finaste mamma! 

  • Svar på tråden Panik! Mamma fyller 60 idag, har ingen present! Tips?
  • zigne

    Att du kallar henne "min finaste mamma" är säkert nog  

  • hansdotter

    En ansiktsbehandling, manikyr, pedikyr, en skön  ansiktskräm(kan rekommendera the creme på make up store, om det finns där du bor. Doftar apelsin, himmelsk!), massage, eller om du har råd en weekend med dig på hotell i nån annan stad, och så hittar ni på nåt kul.

  • MrsC74

    En fin påse eller korg med massa må bra saker i. Tex en bok, någon god body lotion , ansiktscreme , fin choklad , badskum, flaska vin etc

  • pandyb

    Bor ni i eller nära en storstad?

    Liveit-boxar (finns även andra boxar som jag inte kommer ihåg namnet på) är uppskattade. Finns på Ica maxi, Coop mm. Live it har en hemsida där man kan läsa mer!

  • zigne

    Varma kramar och -"Du är världens finaste mamma" är alldeles gratis!

  • Falumamman

    Ett presentkort på massage kanske?

    När min mamma fyllde 50 för ett par år sedan så köpte jag henne en jättefin guldklocka på guldfynd. Den var nedsatt i pris och kostade bara 300:- hon blev själaglad och visade stolt upp den på jobbet och allting och sa att jag hade köpt den till henne. Jätteroligt att se hennes reaktion.

    En annan idé är att du gör en korg med en massa godsaker i. Ost, kex oliver, en flaska vin, chokladask exempelvis. Ha i saker du vet hon tycker om. Sen binder du fast en rosett i korgen.
    Det brukar vara en uppskattat present


  • Bonanza

    Hon fyller ju ändå 60? Hur kan du ha struntat i en present så här länge?

    Jag gjorde en bok till min mamma som hon fick på sin 60-årsdag. Där hade jag samlat kort och berättelser från hela hennes liv, från 50-talet till nu. Det innebar en jävla massa jobb med att ringa alla gamla vänner och släktingar, samla ihop materialet, layouta boken och trycka den, men det var det värt.  Nu är ju du väldigt sent ute, men något personligt borde du ju ändå lyckas komma på. En presenkorg med delikatesser är något man får från jobbet, inte från sina barn.

    Vad sägs om en weekendresa? Någonstans dit ni båda vill åka? En upplevelse tillsammans? En spahelg? En kryssning till Riga med valfri behandling?

    Om du inte har några pengar får du väl anstränga dig och tänka ut något väldigt personligt och speciellt för små medel.  


  • LisaSthlm

    Jag har köpt guldsmycken till min mamma och min styvmor i 60-årspresent. Örhängen i ett fall, i det andra en speciell berlock.
    Till pappa gav jag en resa till Köpenhamn tillsammans. 
    Vet inte vad du har för budget men både smycken och resa går ju att fixa idag.  
    Själv tycker jag det är roligt med något lite mer bestående när det är en större födelsedag. En ansiktskräm eller massage är ju inget man minns om fem-tio år.

Svar på tråden Panik! Mamma fyller 60 idag, har ingen present! Tips?