• jadi
    Äldre 21 Apr 15:39
    1768 visningar
    4 svar
    4
    1768

    Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?

    Någon mer här på FL som har (ELLER SKA) adopterat barn med Special Needs som vill dela med sig av sin historia här eller på mejl? Hjärta

  • Svar på tråden Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?
  • LyckaO­chTåla­mod
    Äldre 21 Apr 22:45
    #1

    Vad menar du med sin "historia"?

  • Selma1­966
    Äldre 22 Apr 08:47
    #2

    Vi adopterade en pojke på 2,5 år med Artrogryphos (stela leder och svag i benen) och som opererats tre ggr nu. Rullator och ortoser (skenor) på benen för att kunna gå eller rullstol längre sträckor. En tuff, smart och gullig kille. Väldigt krävande men helt underbart. Så stolt över min lilla buse!

  • Bläckf­isken
    Äldre 25 Apr 20:20
    #3

    Jag vill veta syftet att du vill ha reda på enskilda adoptivföräldrars känsliga "historier".

    Man utlämnar sina barn genom att skriva här. 

    Adoptionsvärlden liten och ibland känns det faktiskt som att "alla känner alla" i viss mån. Folk skulle lätt kunna avidentifiera varandra om man lämnar ut många detaljer, även om man skriver anonymt här.

    Så vi är försiktiga med att lämna ut känsliga detaljer.

    Varför vill du veta?

    Som du märker får du nästan inga svar, och det beror troligen på att folk funderar på dina intentioner med din fråga.

  • Äldre 25 Apr 20:59
    #4

    Jag undrar om någon vet varför det blir systemmedelande om man klickar på TS och här innifrån tråden går det ju inte ens att klicka på TS för att läsa mer om denne. Kan det vara så att TS blivit avstängd eler själv avslutat sitt "konto" eller finns det andra anledningar?

Svar på tråden Adopterat barn med SN - "Special Needs" ?