• nisse2­000
    Äldre 22 Apr 19:42
    1485 visningar
    3 svar
    3
    1485

    Adoptin kan det vara något?

    Har funderat på hur det är att ha ett adopterat barn mot sitt egna barn.
    Först älskar man barnen lika mycket och kan man spegla sig själv i sitt egna barn som i det adopterade barnet om ni förstår.

    Vad jag tänker på mest är att det finns så många barn utan föräldrar som vill ha föräldrar vore det inte bättra att ta hand dom barn som redan finns utan att skaffa egna.

    Sedan kan man vara lite sjävisk och tänka men om det är adopterat kan det inte tycka om mig lika mycket för jag är inte den riktiga föräldern.

    Vad tror ni?

    Help children

  • Svar på tråden Adoptin kan det vara något?
  • Bläckf­isken
    Äldre 22 Apr 20:02
    #1

    Det är bra om du läser på mer, till exempel i denna liknande tråd  Glad:

    www.familjeliv.se/Forum-4-294/m63016086-1.html

    I den tråden får du mer utförliga svar så läs där och i andra trådar.

    Här kommer dock korta snabba svar på ditt inlägg:


    nisse2000 skrev 2012-04-22 19:42:58 följande:
    1. Har funderat på hur det är att ha ett adopterat barn mot sitt egna barn.

    SVAR: ADOPTERADE BARN ÄR ENS EGNA BARN, DET HAR VI JU TILL OCH MED PAPPER PÅ. :) MEN DU KANSKE MENAR BIOLOGISKA BARN?

    2. Först älskar man barnen lika mycket och kan man spegla sig själv i sitt egna barn som i det adopterade barnet om ni förstår.
    SVAR: MAN ÄLSKAR SITT ADOPTERADE BARN MINST LIKA MYCKET SOM SINA BIOLOGISKA BARN. SÅKLART! HELT ENKELT VANSINNIGT MYCKET I MITT FALL :) DET ÄR JU ENS BARN!

    Vad jag tänker på mest är att det finns så många barn utan föräldrar som vill ha föräldrar vore det inte bättra att ta hand dom barn som redan finns utan att skaffa egna.
    SVAR: AV ALLA FATTIGA BARN I VÄRLDEN ÄR DET (TYVÄRR) ENDAST EN LITEN PROMILLE SOM GÅR TILL INTERNATIONELL ADOPTION. DETTA PGA KOMPLICERADE REGELVERK I RESPEKTIVE LAND. DET ÄR FAKTISKT ÖVERSKOTT PÅ VÄNTANDE ADOPTIVFÖRÄLDRAR! I KINA TEX ÄR DEN ORDINARIE KÖTIDEN NU UPPE I 7 ÅR!!!

    Sedan kan man vara lite sjävisk och tänka men om det är adopterat kan det inte tycka om mig lika mycket för jag är inte den riktiga föräldern.
    SVAR: OM DU ÄR EN OMTÄNKSAM, LYHÖRD, KÄRLEKSFULL OCH TRYGG FÖRÄLDER SOM GER AV DIN TID OCH GLÄDJE ÄLSKAR VÄL DINA BARN DIG FÅR MAN HOPPAS. OAVSETT OM DE ÄR ADOPTERADE ELLER EJ.

    Vad tror ni?

    GladHelp children
    , men här kommer korta snabba svar:
  • zolstr­ålen
    Äldre 22 Apr 20:18
    #2

    Men vadå speglar sig själv i barnet? Vist du kan väll se likheter utsendemässigt, men uppfostrar du två barn på samma sätt kommer du nog se att båda kommer efterlikna dig! Dessutom kan de väll vara kul att ha ett adoptivbarn? Fatta vilken skillnad du gör. Är gravid nu, men funderar faktiskt på att adoptera nästa. Vill väldigt gärna göra det!

  • Äldre 23 Apr 07:11
    #3

    På vilket sätt är inte ett adoptivbarn eget? Vi må inte dela samma gener men rent lagligt är det ingen skillnad alls. Vi har samma rättigheter och skyldigheter som alla andra föräldrar.

    Att benämna biologiska barn som EGET är helt fel vokabulär, kanske bara något att fundera på.

    Det finns inte en massa föräldralösabarn tillgängliga för internationell adoption, som Bläckfisk skriver, det finns fler föräldrar än vad det finns barn att adoptera. Det vill säga DU skulle inte rädda ett barn!

    Så kan du få biologiska barn så tycker jag att du ska göra det! Köerna behöver ju inte bli längre för att någon känner att de vill rädda någon?

Svar på tråden Adoptin kan det vara något?