• Anonym (4klöv­ern)
    Äldre 24 Apr 17:20
    12029 visningar
    44 svar
    44
    12029

    nu tar det väl hus i helvete

    Jag(tjej) och bästa kompisen B(tjej) hyrde en 3a efter studenten.Blev dock rätt dyrt så vi bad vår gemensamma killkompis C flytta in.Jag och B delade rum.Efter ett tag märkte vi att vi var båda sugna på lite tjejesex och det tog inte lång tid förrän C märkte att vi hade ett förhållande.Sen blev det att vi hade trekant ihop o så låg vi alla tre i samma rum o en ny stor säng.C skulle skriva uppsats med kurskompis D(tjej) Hon bodde på stökig korridor o var därför mkt hemma hos oss och hon flyttade sedan in i lediga rummet.D visade sej vara en rak o öppen person och sa att om jag o B hade sex med C så ville hon ha det med Och visst så blev det.Detta är nu 5 år sen o vi bor fortfarande ihop o har sex med varann.Nu har D sagt att hon vill ha barn med C och då var jag o B inte sena att haka på.Nu visar det sej att man inte kan vara sambo med mer än en trots att vi är det.Så om det va jobbigt för andra att förstå vår relation så blir det väl ännu struligare nu Känns som man utmanar hela samhälsstrukturen

  • Svar på tråden nu tar det väl hus i helvete
  • Anonym
    Äldre 24 Apr 17:34
    #1

    Vaddå, är ni tillsammans allihopa eller ligger ni bara med varandra? Med sambo menas parrelation som i förhållande.

  • Äldre 24 Apr 17:43
    #2

    Bad spelar det gör roll? Man kan ju bo ihop hur många som helst.

  • 201204­19
    Äldre 24 Apr 17:46
    #3

    Vad kul!
     


    Jag ljuger aldrig.
  • Anonym (4klöv­ern) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 17:53
    #4

    Man kan väl vara samboende med flera Nu råkar vi va 4.Ska tillägga oxå att vi sålt lägenhetn för ett tag sen o bor nu i ett radhus.Vi jobbar alla 4 och har ju därför en kalas ekonomi jämfört med grannarna vilket tydligen är störande för dom.Grannarnas reaktioner har varit blandade minst sagt.Kvinnornas i regel uttalat negativa o mistänksamma männen mer av beundran vilket gjort att damerna håller ännu hårdare i sin sk äganderätt till sina män.Vi tycker bara dom är patetiska som inte kan acceptera andra samlevnadsformer än en o tvåsamhet

  • Äldre 24 Apr 18:43
    #5
    Anonym (4klövern) skrev 2012-04-24 17:53:31 följande:
    Man kan väl vara samboende med flera Nu råkar vi va 4.Ska tillägga oxå att vi sålt lägenhetn för ett tag sen o bor nu i ett radhus.Vi jobbar alla 4 och har ju därför en kalas ekonomi jämfört med grannarna vilket tydligen är störande för dom.Grannarnas reaktioner har varit blandade minst sagt.Kvinnornas i regel uttalat negativa o mistänksamma männen mer av beundran vilket gjort att damerna håller ännu hårdare i sin sk äganderätt till sina män.Vi tycker bara dom är patetiska som inte kan acceptera andra samlevnadsformer än en o tvåsamhet
    Intressant och gillar verkligen att det finns folk som vågar utmana normer för hur det "ska" vara. Och er spaning är ju också intressant, har själv också upplevt att när något eller något i omgivningen ruckat på ordningen, brutit mönster, normer så är det oftast fler negativa reaktioner, mer skitsnack bland och mellan kvinnorna, på något sätt känner de sig uppenbarligen hotade, oklart varför.
  • Anonym (4klöv­ern) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 19:03
    #6

    just så Nu är ju  våran situation inte direkt ny men det tog lång tid innan tjocka släkten kunde tänka rationellt.Men i praktiken har vi ju en massa fördelar förutom 4 inkomster att leva på t.ex vi får ju 4 föräldraledigheter som vi kan dela på Skulle ett barn bli sjukt är 4 som kan ansvar,vi har en fantastiskt fin vänkrets,vi är 4 som hjälps åt med mat,disk städ o tvätt osv osv. Eg konstigt att inte fler gör som vi.
    Såg ngt program om  två familjer som flyttade ihop.Då får dom ju alla dom praktiska fördelarna Sen är det väl fråga om dom klara av det känslomässiga.

    Vi har iaf ett stort härligt sovrum på 2a våningen med 2 stora dubbelsängar.Kan det bli bättre?   

  • Anonym (Vinte­r)
    Äldre 24 Apr 22:24
    #7

    Åh vad härligt och modigt utav er att ta steget ända ut!!! Eftersom det fungerat så länge för er redan så tror jag inte att det kommer vara några stora problem i framtiden! Lyckatill-kramar!

  • Äldre 24 Apr 22:30
    #8

    Det som funkar för er är väl bra. Så länge ingen blir sårad- men det kan man ju bli i alla förhållanden. Men vad menar ni med att ni inte var sena att haka på? Ska ni alla bli gravida med C samtidigt? 

  • Anonym (4klöv­ern) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 22:58
    #9
    AgnesLucia skrev 2012-04-24 22:30:38 följande:
    Det som funkar för er är väl bra. Så länge ingen blir sårad- men det kan man ju bli i alla förhållanden. Men vad menar ni med att ni inte var sena att haka på? Ska ni alla bli gravida med C samtidigt? 

    Haka på idén menade jag.Men tanken är ju att C blir pappa till oss alla 3.Där är vi helt överens då Blir nog lite problem med stelbent svensk byråkrati.Men det här är sas ett principbeslut.Men exakt när vi kör igång bebisverkstan har vi inte bestämt men idén är ju att vi ska bli gravida ung samtidigt om vi nu har tur.Ingen av oss 3 vill vara den som väntar sen blir det naturligtvis så att en blir först o en blir sist .Men vi kör igång bebisverkstan samtidigt  .Så tänker vi nu iaf.Blir kanske till sommaren då
  • Äldre 25 Apr 23:48
    #10

    Så länge ni alla är klara med att det är det här ni vill och att ni vill leva så för framtiden, så tycker jag att ni skall göra det alldeles oavsett vad andra säger. Lycka till!

Svar på tråden nu tar det väl hus i helvete