• ElinJenniferMaria

    Denna jävla lapp satt i trapphuset idag!!!

    Jag och min sambo har bott i ett hyreshus i 2 år. Nyligen flyttade vi över till en annan port, till en 3a, så vi känner till grannarna omkring oss.
    Vi bor nu på andra våningen, och redan andra veckan, kl 11 på fm ringer de på dörren, då jag städar och har på hög musik. Står en tant där som bor i andra trappuppgången och ber mig att stänga av musiken, då de hörs ett dunkande ljud hela tiden. Jag sa då att jag får spela, och att det egentligen inte är SÅ högt. Hon hotade då med att gå till hyresvärden. Ja men gör de, vad ska dom göra? Jag får spela, men inte kvällar o nätter, vilket vi inte gör!

    Men idag!! Så har vi en granne under oss, som vi pratat med flera gånger och hon kan vara väldigt trevlig oså. Vi har stött på henne ganska ofta sen vi flyttade hit, men är alltid lika trevlig.
    Här är de ganska så lyhört (och det är de väl i de flesta hyreslägenheter), så vi hör både när de över oss går, o de under oss.

    Fann denna lapp i trapphuset som jag tycker är så jävla kränkande (då det är bara vi som har flyttat in nu)

    "Hälgångaren

    Hälgångaren är en sällsynt art som spenderar sina dagar o kvällar med att gå omkring på hälarna, därav namnet.
    Hälgångaren verkar njuta av ljudet av sina egna steg där av de ständiga vandrandet i boet. Till sina grannars stora förtret så reagerar hälgångaren ej på yttre påpekanden så som knackningar i golv eller några kraftiga dunkningar i väggen. Hälgångaren fortsätter sin vandrig runt i boet.

    Nu verkar det som att hälgångaren har flyttat in i trappuppgången vilket gör livet miserabelt för övriga boende i huset. Ett ständigt dovt dunkande som fortplantar sig i hela fastigheten. Hälgångaren verkar sällan sitta stilla.

    För övriga hyresgästers lugn o ro, så får vi hoppas att hälgångaren är läskunnig och förstår att man kanske ska tänka lite på hur man går inne i en lägenhet. Men man inte klampa omkring på hälarna eller med skor inomhus hur som helst när man har grannar. 

    Lägg förslagsvis in mattor att gå på, det dämpar i boet, försök att gå på dom och på främre delen av foten. Gör vad du kan för att inte störa så lite som möjligt.

    Jakt på Hälgångare är ju tyvärr förbjudet i Sverige, men en motion om att denna skall tas upp igen kan komma inlämnas till hyresvärden om Hälgångaren i huset fortsätter sin ljudliga och enträgna vandrig

    En hyresgäst. "

    Är detta okej? 
    -Vi är de enda som har flyttat in hit nu.
    -De enda som kan höra oss gå, ivilket fall, är ju paret under oss, därav klimakterie kärringen som skrev.
    -Har ALDRIG gått med skor inomhus, då de är förbjudet för mig ;)
    -Hot? Kränkning? Mobbning?

    Vad ska göras
    ? Hade tänkt att gå ner till hyresvärden i morgon med lappen, och förklara för dom.
    Detta känns inte bra, då vi längtat ett ÅR på att flytta, o nu får man inte ens leva i sen egna lägenhet. + att vi har hans son varannan vecka, ska hon klaga på de med?

    Förlåt ifall de vart rörigt, men är lite förbannad fortfarande...                                       

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-26 20:55
    Då de flesta ANTAR att jag är en dålig granne som inte respekterar någon, men det är inte fallet.

    De som inte hade tänkt att svara på mina frågor, behöver inte skriva över huvudtaget :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-27 10:36
    Har nu pratat med hyresvärden om dethär. Dock visade jag inte lappen, men läste vissa delar av den. Han tyckte det var larvigt och omoget, men att vi inte skulle bry oss.
    Så länge vi inte går med klackade skor eller liknade, och han vet att det hörs ganska så bra här.

    Dock vet jag inte ifall man ska prata med grannkärringen? Orkar inte ha massa tjaffs eller bråk här :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-27 16:44
    Haha men jaaaa jag ska SJÄLVKLART tänka mer på musik osv, jag är inte dum släpp de

  • Svar på tråden Denna jävla lapp satt i trapphuset idag!!!
  • misplacedname

    Hur fasen menar grannen att man ska gå om inte med hälarna? Är uppvuxen i lägenhet och hade en granne som konstant bankade i sitt tak så jag började gå med tån först. Grymt obekvämt och tvivlar på att det var speciellt bra.

  • tinakk

    Hahahha, ja lappen var väldigt rolig faktiskt ! Men hade blivit förbannad om någon skrivit så och jag känt mig träffad. Känns ju inte så seriöst av grannen att sätta upp en lapp istället för att knacka på och prata om att du "går för högt". Endera kan du va lika dum som grannen och skriva en lapp tillbaka. Gärna lika ironisk. Eller om du vet vilken granne det är kan du väl knacka på och prata med honom/henne?

  • ElinJenniferMaria

    Nej det är väldigt omoget Mariohn. Då det är en vuxen människa som vi pratar om.

    Misplacedname haha men eller hur, de går inte. ska man behöva smyga i sen egna lägenhet..

  • ElinJenniferMaria

    Yes!

    Fått tips av en vän, som skrev detta.

    ‎"Klimakterie-kossan är en särtart av kor som livnär sig på att suga livslusten ur djur och människor i dess närhet. Genom att konstant slå ner på sina grannar så kan klimakterie-kossan effektivt samla på sig all negativ energi för att göda sitt feta ego. Hon ogillar sällskap, men flyttar ironiskt nog in i habitat med flera inneboende, och dödar dom långsamt genom att förpesta området med sitt gnäll"

    Om jag inte hade tänkt gå till hyresvärden i morgon, då vi är trötta på henne, kunde man ju sätta upp lappen   

       

  • Severus

    "trött på unga människor, musik och att folk kan röra sig obehindrat?
    Känner du dig bitter och missunnsam?
    Trött på att inte få ställa rullatorn i portingången?
    Ring ditt närmaste äldreboende"

  • Queenie70

    Humoristisk lapp.

    Sen tycker jag det är jävligt drygt med folk i flerfamiljshus som verkar tro att man får spela för hela huset bara för att det är dagtid. Skaffa hörlurar människa. Eller flytta ut i skogen.   Viss får man leva och låta, och man måste ha tolerans för det i ett flerfamiljs hus, men att spela musik på hög volym så att hela huset får "njuta" är respektlöst och ungeför hur trashigt som helst.

Svar på tråden Denna jävla lapp satt i trapphuset idag!!!