• Anonym (Dum)
    Äldre 27 Apr 15:00
    31263 visningar
    7 svar
    7
    31263

    Är loka onyttigt?

    Jätte konstig fråga ja vet!

    Men jag & sambon ska sluta med allt onyttigt så som godis, kakor läsk, ja ni förstår.

    Då kom vi in på Loka. Är det egentligen så nyttigt att dricka massa loka varje dag?
    Och framförallt, kan man gå upp i vikt av loka? alternativt bli hungrigare av det så att man atomatisk vill ha mer mat?

    Jag vill gå ner ca 20 kilo och verkligen älskar vatten. Känns ju lite dumt att dricka Loka om det nu försvårar min viktnedgång.  

    Så vad tror ni dricka eller inte dricka?  

  • Svar på tråden Är loka onyttigt?
  • Äldre 27 Apr 15:02
    #1

    Drick. Jag dricker bara loka. Det finns inget farligt i loka. 


  • Äldre 27 Apr 15:08
    #2

    Kolsyrat vatten fräter på emaljen i tänderna.
    Om du älskar vatten så kan du väl dricka kranvatten. Godare, billigare och mer naturligt än kolsyrat vatten.

    Mineralvatten innehåller i regel nästan 0 kcal vilket är det som är intressant när man ska gå ner i vikt. Läs på energiinnehållet på det du dricker så ser hur många kalorier som du får i dig.


  • Äldre 27 Apr 15:09
    #3

    Det enda "onyttiga" med Loka och annat kolsyrat vatten är just kolsyran som kan ge skador på tänderna om man dricker mycket. Men vikten påverkar den inte.

  • Anonym (Dum) Trådstartaren
    Äldre 27 Apr 15:13
    #4
    sportpappa skrev 2012-04-27 15:08:29 följande:
    Kolsyrat vatten fräter på emaljen i tänderna.
    Om du älskar vatten så kan du väl dricka kranvatten. Godare, billigare och mer naturligt än kolsyrat vatten.

    Mineralvatten innehåller i regel nästan 0 kcal vilket är det som är intressant när man ska gå ner i vikt. Läs på energiinnehållet på det du dricker så ser hur många kalorier som du får i dig.
    Jo vanligt vatten skulle jag gärna dricka & gjorde det förr i mängder. Men med tanke på att vi har flyttat så slutade jag med det. Vattnet här smakar så illa så man vill knappt borsta tänderna i det. 
    Egen brunn och brun aktigt vatten är ingen hit att stoppa i munnen

    Det jag tänkte lite på var, borde inte kolsyran i vattnet spänna ut magen? Så att man känner mer tomhetskänsla och därför blir hungrig?

    Bara en teori jag funderade lite på.  
  • Äldre 27 Apr 15:14
    #5

    Och gaser i magen hos vissa så det kanske förstör den positiva känslan av att gå ner i vikt om man ändå känner sig uppblåst.

  • Pickel­i
    Äldre 27 Apr 15:22
    #6
    Anonym (Dum) skrev 2012-04-27 15:13:20 följande:
    Jo vanligt vatten skulle jag gärna dricka & gjorde det förr i mängder. Men med tanke på att vi har flyttat så slutade jag med det. Vattnet här smakar så illa så man vill knappt borsta tänderna i det. 
    Egen brunn och brun aktigt vatten är ingen hit att stoppa i munnen

    Det jag tänkte lite på var, borde inte kolsyran i vattnet spänna ut magen? Så att man känner mer tomhetskänsla och därför blir hungrig?

    Bara en teori jag funderade lite på.  
    Nja knappast. Det är väl nästan inga kalorier i loka så ur den synpunkten är det bara dricka på!

    Om du blir uppblåst av den kanske du ska trappa ned bara för den skull, jag blir inte uppblåst av kolsyra.
    Google it!
  • Äldre 27 Apr 15:35
    #7

    Man ska väl inte dricka alltför mkt Loka/Ramlösa då det är en del salter i det som inte är bra för njurarna. Men klart man kan dricka det utan att gå upp i vikt:)

Svar på tråden Är loka onyttigt?