• februari72

    Etiopien

    Jag har en del frågor angående adoption från Etiopien som jag vore tacksam om någon där ute med erfarenhet av detta kunde hjälpa mig att basvara.

    Det står på AC´s sida att väntetiden i landet är upp till 1år. Stämmer detta eller är det någon som fått vänta längre?  Inkluderas väntan på resbesked (3-5mån) denna väntan eller kommer den utöver?

    Ungefär hur många ansökningar brukar få starata upp att samla papper samtidigt?

    Hoppas att någon vänlig själ kan besvara mina frågor.

    Tack på förhand! 

             

  • Svar på tråden Etiopien
  • fabbemam

    Hoppas att någon som nyss varit där svarar dig men det bästa är nog egentligen att ringa den som har hand om Etiopien på AC för att få svar på dina frågor. De vet ju också om det signalerats om förändringar av något slag i adoptionsverksamheten i Etiopien.

  • februari72

    Tack för ditt svar fabbeman!

    Jag har gjort just det...kontaktat AC ang. dessa frågor och fått lite flyktiga svar tycker jag. Därför ville jag gärna ha någon sorts bekräftelse och svar från någon ur "verkliga" livet, om du förstår hur jag menar. Det går ju lite trögt med barnbesked överlag just nu så jag försöker liksom hitta ljuset i den långa tunneln.

    Stor kram till alla inom adoptionsvärlden.

    Hoppas på många "ungar" den närmsta tiden! Glad      

Svar på tråden Etiopien