• Anonym
    Äldre 28 Apr 23:45
    7155 visningar
    11 svar
    11
    7155

    Luktar surfitta!

    Det spelar ingen roll att jag duschat samma dag, senare under dagen luktar jag surfitta i underlivet. Jag blir verkligen skit äcklad av mig själv.

    Vad kan detta bero på? Mina trosor brukar lukta som fotsvett vid dagens slut. :( 

  • Svar på tråden Luktar surfitta!
  • ELS
    Äldre 29 Apr 00:04
    #1

    Kan ju beror på med Vad du tvättar dig med..?
    Man ska ju helst undvika tvål och vatten. Eller jo tvål får deu använda men bara en tvål som matchar med underlivet pH-värde som tex. Intimtvål
    Rakar du dig och använder string, så kan det bero på att din mus behöver luft och luktar för att det kommer in baterier. Håret ska ju skydda din mus från detta.
    Dessutom brukar bad, träning (svett) och svamp göra så att det luktar sen del. Ja, finns det sjysta krämer som man kan avända istället för tvål som ska lugnan ner henne :) 

  • Äldre 7 Mar 00:57
    #2

    mmmmmmmmmmmTungan ute det gör inget 

  • Äldre 7 Mar 00:58
    #3

    Hör av dig !

  • Pentra
    Äldre 8 Mar 16:15
    #4

    Det kan vara underlivssvamp. Och är du dessutom hårig "där nere" så gör detta att håret härbärgerar odören och underlivssvampen luktar ännu mer. Stringtrosor, som någon tidigare skrev, irriterar också och kan orsaka exem med tillgörande oönskade odörer. Det finns receptfria effektiva medel mot underlivssvamp att köpa på apoteket, men kontakta gärna vc, barnmorska eller gyn ifall det kan vara annat. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 8 Mar 17:55
    #5

    Bakteriell vaginos luktar! Behandlas med antibiotika

  • Anonym (!)
    Äldre 8 Mar 18:35
    #6

    Bakteriell vaginos kan det vara! Behandlas med antibiotika men behandlingen fungerar på långt ifrån alla.

  • Scoops
    Äldre 8 Mar 18:40
    #7

    Vilket material är dina trosor av? Polyester låter inte underlivet "andas" på samma vis som bomull gör. Det är ett tips :)


    Det behöver inte heller vara svamp, kan vara bara att du har "fel" surhetsgrad/PH-värde i underlivet och det finns jättebra medel mot det på apoteket. 

  • Anonym (Görab­)
    Äldre 8 Mar 20:19
    #8
    kallekill skrev 2015-03-07 00:57:02 följande:

    mmmmmmmmmmmTungan ute det gör inget 


    Jo det gör det. 
  • Äldre 1 Oct 23:54
    #9

    Jag kräks!

  • Anonym (PH)
    Äldre 2 Oct 00:00
    #10

    Dålig pH-balans eller bakteriell vaginos. Prova laktal, kontakta gyn om det inte blir bättre.

  • Anonym (orka)
    Äldre 2 Oct 00:00
    #11
    Namman skrev 2016-10-01 23:54:19 följande:

    Jag kräks!


    Tycker du gör helt rätt i , Så här fyra år senare  
Svar på tråden Luktar surfitta!