• hemlig­02
    Äldre 2 May 12:29
    26839 visningar
    25 svar
    25
    26839

    Vad FÅR man inte missa inför studentdagen tycker ni?

    Min son tar studenten i år och jag vill att det ska bli en underbar dag för honom! Problemet är bara att jag har så liten erfarenhet av just studentfirande och behöver massor med tips!

    Efter mösspåtagning och efter att de har åkt runt på flaket så kommer den närmsta släkten till oss och firar honom. Vad kan menyn bestå av? Tips på recept? Tårta? Dekorering?

    Studentplakat är på G, men bör man inhandla något mer,, något att hänga om halsen på honom kanske? Eller är det onödigt?   

    Vad får vi absolut inte missa?! Och finns det något man verkligen bör hoppa över?! Hjälp mig att göra detta till en fin dag!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-02 12:52
    Tips på en fin studentpresent?! Tips på vilka man ska undvika?

  • Svar på tråden Vad FÅR man inte missa inför studentdagen tycker ni?
  • hemlig­02
    Äldre 2 May 12:49
    #10

    Nej jag ränkar absolut inte med att han ska spendera kvällen med oss! Men han kommer hem efter flakåkningen och blir firad av oss i familjen/släkten, sen drar han förmodligen vidare på nya upptåg!

    Champagnefrukost ska han ha med sina klasskompisar på morgonen.

    Jag har givit honom i uppdrag att fundera på hur han själv vill ha det, vad han vill att vi ska äta osv. Men jag frågar er om tips oxå!

    Ok, då blir det studentplakat och sen köpa en liten champagneflaska med tillhörande glas att hänga runt halsen.  Ev nån blomma oxå, låter bra va?

    Ja Babyväntar, jag vill verkligen att det här ska bli hans dag! Den har han ju kämpat väldigt länge för! Hoppas att du får en jättefin och perfekt studentdag oxå!

    Vill ha mer tips!!       

            

  • hemlig­02
    Äldre 2 May 20:09
    #23

    Åh va roligt att så många har svarat! Tack för alla tips och tankar!!

    Det känns tryggt att ha er fl:are, er kan man lita på!   

  • hemlig­02
    Äldre 3 May 14:17
    #25
    Yiskah skrev 2012-05-03 00:33:44 följande:
    Jag tog studenten 2009 och fick en regnponcho runt halsen vilket räddade hela min studentdag. Regnet stod som spön i backen!

    Bra tips att ha i åtanke om vädret inte riktigt blir som planerat!
Svar på tråden Vad FÅR man inte missa inför studentdagen tycker ni?