• Äldre 6 May 17:38
    10979 visningar
    12 svar
    12
    10979

    Ni som förlorat en tvilling i början av graviditeten?!

    Jag är bara nyfiken på det här med tvillingar och är ute efter er med erfarenheter..

    Ni som förlorat en tvilling i början av er graviditet, hur utspelade det sig?

    Mensvärk? Blödning? Symptom som försvann?  

    Måste också tillägga att jag är ledsen för att inte båda klarade sig och hoppas att er nr. 2 mår bra!  

  • Svar på tråden Ni som förlorat en tvilling i början av graviditeten?!
  • Äldre 6 May 19:22
    #1

    Jag förlorade en tvilling i v 11 senaste graviditeten. Fick en stor blödning, men ingen smärta alls. Nr 2 klarade sej fint och är idag en kanonfin kille på snart 1 år :)

  • pixie mason
    Äldre 6 May 19:31
    #2

    Förorade tvilling både i denna grav och den förra.

    I den förra fick jag blödning men ingen värk alls.

    I denna fick ja båda delar och sen hade jag bruna flytningar i en hel vecka efter då var jag jätte rädd att även den andra skulle försvinna också men är i vecka 15 nu så det har gått bra.

    Visst är man ledsen att inte båda fick stanna kvar.. Men är så himla glad att i allafall ena bebis kämpar på ja intalar mig att den bebisen som är kvar är en jätte stark bebis som klarat av motgångar redan nu

  • Äldre 6 May 19:35
    #3

    Är också nyfiken! 
    Jag väntar tvillingar i vecka 8 och är superorolig för att något ska hända!
    Måste tillägga en fråga- i vilken vecka förlorade ni tvillingen?   Pixie mason?


    ♥ Maximiliam 070209, Michelle 091027, Isabella 110721 ♥
  • Äldre 6 May 20:41
    #4

    Förlorade en tvilling i vecka 10, fick en stor blödning som höll i sig i fyra dagar, hade kraftig mensvärk i ca en vecka efteråt. Nummer två klarade sig fint och jag är nu i vecka 34

  • plop
    Äldre 6 May 20:52
    #5

    vi förlorade en i vecka 12 har nu en go kille på 3,5 år han föddes tillväxthämmad vägde bara 2,1 kg föddes i vecka 38 hade en massa infarkter på moderkakan så vet inte om han var på väg att försvinna med på något sätt klamrade sig fast.

    tänker ganska ofta på detta vi var ju så nära att han inte klarade sig oxå och blir så arg på MVC som inte lyssnade på oss när vi sa att vi var oroliga att han var liten. Min mage var så liten hade mina vanliga jeans fram till 7-8 månader. Men dom sa att nej nej du är liten så då får du en liten mage. Sen efter när vi gått igenom vad som hände så blir jag ju så arg ska ju vara tvärtom en liten kort small tjej magen syns mer då ser större ut. Grrr

    Lycka till alla ni som väntar

  • Äldre 7 May 07:04
    #6

    Förlorade tvilling i vecka 9 , ingen värk alls utan det kom som en stor luftbubbla i trosan som sprack och sen blödde jag som attan .
    Har i dag en underbar frisk son på 5 år.

  • Äldre 7 May 08:58
    #7

    Tusen tack för att ni delar med er!

    Hoppas att fler vill dela sina upplevelser :)

  • pixie mason
    Äldre 7 May 10:21
    #8

    Första tvillingen förlora jag i vecka 8 nu denna gång förlora ja i vecka 6 .

    Men dom såg redan på ul i slutet av vecka 5 denna gång att nått va fel då det ena fostret inte hängde med alls..

  • Äldre 9 May 22:09
    #9

    Jag förlorade en trilling i v 18, men det fick stanna kvar och tillbakabildades. Jag fick därför ingen blödning. Har kvar två goa tvillingtjejer på ca 20 månader! Glad

  • FHK
    Äldre 29 Jun 15:34
    #10

    Hej!! Jag är gravid med tvillingar men tror jag förlorade en trilling. Fick en kraftig blödning i vecka 8+5 och ut kom ett 2x4cm "nystan' som jag uppfattar måste varit ett missfall. Slutade sedan blöda direkt och inga kramper. Dagen efter fick jag vul och fick veta att det fanns två där inne!!

  • FHK
    Äldre 19 Jul 17:06
    #11

    Jag har idag fått reda på att den ena av tvillingarna inte klarat sig. Han/hon hade gett upp i vecka 9 plus, är i vecka 11 nu. Funderar på om blödningen i vecka 8 hade någonting med det att göra men vet inte riktigt... Båda verkade ju må bra vid förra ul.
    Men vi gläds åt Pyret som kämpar på iaf, hoppas du vill stanna hos oss!!

  • Äldre 21 Jun 16:13
    #12

    Var så stor med min andra graviditet. I v.6 såg jag ut som v22 med 1a barnet! Men vid ultra ljudet var det bara 1foster. Men vid födseln hade jag 3 moderkakor!!

    Enl gynn dr så kan det varit så att 2foster upplösts och absorberats.. Hade en jätte jobbig braviditet den gången. Med sammandragningar från start till slut. Med en jätte kraftig UVI i v.6 känns sorgligt med tanken om att 2barn inte kom till. Men osäkert om jag ens får sörja nått som inte var bekräftat.. Tänk så annorlunda livet hade vart??

Svar på tråden Ni som förlorat en tvilling i början av graviditeten?!