• Anonym
    Äldre 7 May 19:54
    9050 visningar
    4 svar
    4
    9050

    En indragen bröstvårta - ibland?? Bröstcancer?

    Hej

    När jag var liten hade jag helt platta bröstvårtor, på gränsen till indragna. Jag hatade mina bröst och skämdes, ville inget annat än att ha fina bröstvårtor som alla andra.

    Nu har jag född och ammat tre barn och mina bröst har verkligen ändrat utseende. Slappare, hängigare, huden inte sådär fast som förut. Men för varje barn jag ammat har bröstvårtorna kommit längre och längre fram och mina bröst har sett helt "normala" ut. Fortfarande små bröstvårtor dock.

    Nu har jag inte ammat på 6 mdr och mina bröstvårtor börjar bli lite platta igen. Är det normalt? De blir hårda när det är kallt och så men ofta - speciellt när jag tar av mig bh:n på kvällen - då är den ena bröstvårtan platt och den andra något indragen. Sen resar den sig när det blir kyligt utan bh:n. 

    Jag oroar mig såklart för bröstcancer där indragen bröstvårta kan vara ett symptom. Men gäller det också om bröstvårtan tidigare varit indragen (alltså då jag var yngra/innan barnafödande)? Om en indragen bröstvårta är tecken på cancer är den då indragen hela tiden eller kan den, som min, se ut som en "vanlig" bröstvårta och bara vara indragen?

    Hjälp, många frågor! Hoppas någon vet något. 
     

  • Svar på tråden En indragen bröstvårta - ibland?? Bröstcancer?
  • Anonym
    Äldre 7 May 19:57
    #1

    mohahaha... fan vad larvig du är. 

    Det där är ju fullt normalt, tror du helt seriöst att allas vårtor sticker rätt ut med BH på? seriöst? 

  • Anonym (...)
    Äldre 7 May 20:01
    #2

    Tror inte du behöver vara orolig. Vet att min mamma hade en indragen bröstvårta!!! Det är ingenting farligt och om man tycker att det känns fult kan man operera ut den! Min mamma gjorde det på senare dagar! Men om du är orolig ändå kan du bara kontakta en läkare!

  • Äldre 7 May 20:05
    #3

    Nej. Du har inte cancer.

  • Äldre 20 Jan 21:36
    #4

    Jag är verkligen hemskt rädd att jag har bröstcancer, Började upptäcka att min ena bröstvårta var "indragen". Dock inte hela brösvårtan, ca en halv cm. Resten är väl normala. Men jag är verkligen rädd för om detta kan betyda att jag har bröstcancer. Har ni någon del av bröstvårtan "indraget"?

Svar på tråden En indragen bröstvårta - ibland?? Bröstcancer?