• Coyote

    Skabb!?

    Om du tror att det är skabb så ring vårdcentralen och be att få träffa en läkare. Ju snabbare du blir av med det ju bättre är det förstås.

  • Coyote
    Anonym skrev 2012-05-10 21:11:56 följande:
    men nej, är det inte vääääldigt ovanligt med skabb på människor? Det kan inte vara psoreasis?
    Så ovanligt är det faktiskt inte. Tyvärr.

    Ts, du kan ta både läkarbesöket och medicinen på faktura. Om det är skabb så bör du låta bli all kroppskontakt med människor det är inte schysst att smitta ner någon annan.
  • Coyote
    Anonym (Kli) skrev 2012-05-10 22:36:49 följande:
    Kan man ta läkemedel på faktura? Aldrig hört! :O
    Nej, givetvis håller jag mig undan. Jag har förvisso inte haft någon kontakt med någon människa direkt så heller så svårt att tänka mig varifrån smittan skulle ha kommit. Jag har en son iofs som går på dagis, men han kliar sig inte alls eller så och enligt vårdens hemsida så är det väldigt ovanligt att skabb smittar bland dagis och skolor.
    Ja, det kan man, eller rättare sagt på avbetalning. Bara att kolla upp med apoteket.

    De jag känner som fått skabb har fått det vid one night stands eller av husdjur, men jag tycker definitivt att du ska kolla upp det. Det behöver naturligtvis inte vara skabb alls, men i vilket fall så kan det ju vara skönt att få veta vad problemet är.
Svar på tråden Skabb!?