• vavi

    cykla med tvillingar 3,5 år

    Jag har två normalstora killar på 3.5 år som jag behöver cykla med från och till dagis. Det är en lite längre tur på ca 15 minuter.
    vilket är bästa sättet att cykla med dem?
    Lådcykel? Cykelkärra? 2 barnsitsar på cykeln?
    Hur har ni gjort? Tar gärna del av tips och erfarenheter

  • Svar på tråden cykla med tvillingar 3,5 år
  • tilj75

    Hm, skulle nog välja cykelkärra...


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • MrsKnapa

    Mina cyklade själva, men dem cyklade utan stödhjul vid den åldern :) Dock inga tvillingar men nära i ålder :)

  • vavi
    tilj75 skrev 2012-05-09 21:03:31 följande:
    Hm, skulle nog välja cykelkärra...
    varför skulle du välja cykelkärra, vilka är fördelarna?
  • tilj75

    För där sitter de fastspända. Om de lutar åt sidan eller inte sitter still så välter inte cykeln. Skulle aldrig våga ha två så stora barn på min egen cykel, mina tvillingar skulle säkert samarbeta och luta åt samma håll så cykeln välte. Dessutom blir det ju så tungt. Sitter de i vagnen så kan man ju spänna fast barnen och cykeln står där den står.
    Skulle heller inte låta mina cykla själva om det inte var cykelväg hela vägen. Kanske inte då heller förresten, blir en grinig så kommer man ingen vart, man kan ju inte slänga upp den lilla cykeln och ungen på sin egen... (som jag gör med griniga ungar och cyklar fast på barnvagnen=)

    Men jag ska tillägga att jag är dålig på att cykla med mina ungar. Går eller kör bil. Får se om det blir bättre i sommar.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • bananflugan82

    Mina är 2½ och vi har cykelkärra, superbra! Dom sitter fastspända, skyddade om det börjar regna osv. Lite tugnt blir det men man vänjer sig :)


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13http://livetochlyckan.blogspot.com/
  • tilj75
    bananflugan82 skrev 2012-05-10 19:44:05 följande:
    Mina är 2½ och vi har cykelkärra, superbra! Dom sitter fastspända, skyddade om det börjar regna osv. Lite tugnt blir det men man vänjer sig :)
    Fina namn på dina pojkar, de är bara en månad yngre än mina =)
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
Svar på tråden cykla med tvillingar 3,5 år