• Anonym (Näsan­)
    Äldre 14 May 22:01
    5171 visningar
    4 svar
    4
    5171

    Knöl på näsan- ärftlighet

    Detta kan låte jättelarvigt och väldigt utseendefixerat. Men senaste tiden har jag helt hakat upp mig på framförallt min sambos böjda näsa.. Har inte tänkt så mycket på den förrän nu när barnen börjar bli lite större och jag inte tror att de kommer passa i hans näsa. Han har en riktig krok till näsa.. Min näsa är inte heller jättevacker utan har en liten knöl på näsbenet. Att våra barn kommer få en knöl på näsan känns kan jag ju helt räkna med men jag undrar om nån har erfarenhet av ärftligheten på en mycket krökt näsrygg? Har era barn ärftlig era/eran sambos näsa eller är det nån som fått en relativt rak näsa? Det känns som detta problem säkert kan ligga djupare än just än näsa men eftersom jag blivit så himla fixerad vid dett så tänkte jag att detta ställe är det bästa för att skriva av sig!

  • Svar på tråden Knöl på näsan- ärftlighet
  • Anonym (Näsan­) Trådstartaren
    Äldre 15 May 20:44
    #3

    Förstår det som att du var nöjd med operationen. Var det en krånglig operation?
    Jag har bara som en liten knöl men sambon har mer en lång böj.. Jag tittar lite väl mycket på barnens näsor för att se om de ser ut att ha ärvt hans. Jag fick min lilla knöl runt 20 årsåldern men har sett på barn till föräldrar med jättekrökta näsor att det syns ganska tidigt. Känns så jobbigt att jag börjat fokusera på detta men skönt att höra att det går att fixa om de får en näsa de själva inte är nöjda med.. Ska försöka släppa detta fokuserande på näsor :)

  • Anonym (Näsan­) Trådstartaren
    Äldre 16 May 23:28
    #4

    Finns det någon som har en förälder med krokig näsa men själv fått en rak?

Svar på tråden Knöl på näsan- ärftlighet