• Äldre 24 May 14:48
    1481 visningar
    3 svar
    3
    1481

    Par som inte har lyckats trots flera behandlingar?

    Barnlängtans eminenta PR-ansvarige har lyckats få TV4 Nyhetsmorgon att ta upp De ofrivilligt barnlösas dag i fredagens (25 maj) sändning!!!
    Nu behöver vi hitta ett par som bor i Stockholmstrakten kan tänka sig att ställa upp.
    TV4 vill ha ett par som inte lyckats bli gravida trots behandlingar. Är det någon här som kan tänka sig att ställa upp?
    Det är såklart lättare att prata om det här när man väl har lyckats men det är också jätteviktigt att berätta för allmänheten att det inte alltid är så enkelt. Oftast vill media bara ha med solskenshistorierna så vi tycker det här är en bra sak men såklart lite svårare.
    Hör av er här eller till mig på cornelia.armano@barnlangtan.com så snart som möjligt.


  • Svar på tråden Par som inte har lyckats trots flera behandlingar?
  • Äldre 24 May 20:41
    #1

    Jätte bra initiativ! Hoppas någon är modigare än vi är för det är en enorm sorg att trots många behandlingar fortfarande vara barnlös. Kanske väcks oxå debatten kring att ge privata kliniker möjlighet att göra äd. Idag måste vi söka oss utomlands för att få hjälp. Väntan är så lång i Sverige att vi inte hann innan jag nått åldersgränsen. Lycka till!!!

  • Äldre 15 Jun 23:49
    #2

    Det e det e som e vårt jobb Skrattande Att driva frågan om bättre och mer vård för ofrivilligt barnlöshet i alla dess former och skeden på alla plan. Och vi tycker precis som du att de privataklinikerna borde få tillåtelse att göra donationsbehandlingar, de hade varit betydligt mer drivande i att hitta donatorer och möjligheterna till vård hade ökat.
    Men vårt allra största mål är ju egentligen att vi inte ska behöva betala privat :)

    Lycka till ni med!


  • Äldre 16 Jul 07:43
    #3

    Jag tycker att Sverige även  borde bli bättre på att utreda VARFÖR inte ÄD/IVF försöken inte fungerar och inte bara tjata om guldäggen hela tiden utan att det kan faktiskt ligga en immunologisk orsak till det hela..

Svar på tråden Par som inte har lyckats trots flera behandlingar?