Inlägg från: Miss Obsessive |Visa alla inlägg
  • Miss Obsessive

    Kan man ta citodon och cocillana samtidigt?!

    Jag skulle inte gjort det utan att ha kollat med en läkemedleskunnig (dvs ssk eller läkare) först. Båda är ju narkotikaklassade läkemedel och att blanda själv och hoppas på det bästa utan att veta hur kroppen kommer att reagera är inte särskilt smart.. 

  • Miss Obsessive
    lilladrottningen skrev 2012-05-30 22:28:24 följande:
    Inget av dem är narkotikaklassade. Cocillana innehåller morfin som är en stark opioid. Citadon(Kodein) är en svag opioid som omvandlas till vanligt morfin i kroppen. Du bör kanske kolla upp detta med din läkare, men jag tror inte det är något problem att kombinera dessa. Se upp för biverkn. som förstoppning bara, iochmed ökad dos morfin.
    Du har fel. Coccilana är narkotikaklassad (Beroendeframkallande medel). 
  • Miss Obsessive
    kackerlackan skrev 2012-05-30 22:56:20 följande:
    Coccilana är inte narkotikaklassat.
    Jo
    lilladrottningen skrev 2012-05-30 22:28:24 följande:
    Inget av dem är narkotikaklassade. Cocillana innehåller morfin som är en stark opioid. Citadon(Kodein) är en svag opioid som omvandlas till vanligt morfin i kroppen. Du bör kanske kolla upp detta med din läkare, men jag tror inte det är något problem att kombinera dessa. Se upp för biverkn. som förstoppning bara, iochmed ökad dos morfin.
    Även citodon är narkotikaklassat 

    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7
  • Miss Obsessive
    lilladrottningen skrev 2012-05-31 11:56:01 följande:
    Det är skillnad på att vara beroendeframkallande och narkotikaklassat.
    Båda läkemedlen har symbolen för narkotikaklassade läkemedel, som du kan se i länkarna ovan. 
Svar på tråden Kan man ta citodon och cocillana samtidigt?!