• Fia85

    Badhus med 6 månaders bebis?

    Hej! Har gått på babysim med min dotter som älskar att bada. Nu har babysimmet sommaruppehåll. Jag funderar på att ta med henne till Eriksdalsbadet i Stockholm någon dag när det inte är så mycket folk. Vattnet är 29-30 grader varmt, vilket är lite kallare än vad hon är van vid. De har även en plaskdam som är lite varmare tror jag. Tror ni det funkar att bada med henne i bassängen i ca 15 min och sedan 15 i plaskdammen så hon inte blir allt för nedkyld? Vad har ni för erfarenheter av badhus med så små barn?


  • Svar på tråden Badhus med 6 månaders bebis?
  • Toktrasan

    Klart det funkar! Prova, du märker om hon tycker det är för kallt eller obehagligt. Vet inte hur det är i sthlms området men här kring göteborg finna simbad med varmbassänger öppna för allmänheten under de tider som det inte är uppbokat för tex rehab och babysim. Kanske finns det även i närheten där du bor?

  • Giraff

    Ja, klart det funkar! En bebis kan man ju till och med bada i havet och i sjöar på sommaren utan att de blir nerkylda.

  • Jeena
    Giraff skrev 2012-05-31 20:06:20 följande:
    Ja, klart det funkar! En bebis kan man ju till och med bada i havet och i sjöar på sommaren utan att de blir nerkylda.
    På vårt babysim förklarade de, och har även läst nånstans, att upp till ett år ska de små bara bada i tempererade bad. Alltså i alla fall i närheten av 30 grader, inte jätte ofta havet blir så varmt.. Rynkar på näsan
Svar på tråden Badhus med 6 månaders bebis?