• Anonym
    Äldre 5 Jun 15:33
    20952 visningar
    89 svar
    89
    20952

    Respektlösa kvinnor på stranden...

    Herregud, massor av folk har badat/badar fortfarande toppless i Sverige också. Låt var och en sköta sitt, du behöver inte titta på dom.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:37
    #6

    själv solar jag inte topless men jag bryr mig heller inte om andra gör det. det är inte sååå unikt att vara utan toppen på en strand? På 80talet när jag var ung var det ju snarare standard. Det är det kanske inte nu men en del kanske hänger kvar i det sen dess.
    vill du att dina egna flickor ska bli så pryda att de inte tål se ett par nakna kvinnobröst?

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:38
    #8

    Jag tycker ärligt talat att det är värre att smörja sig med olja i solen än att visa tuttarna på beachen....

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:43
    #11

    Jag skulle nog svarat något om att "vissa kvinnor vill dölja sina bröst, och vissa vill det inte. Inga killar döljer ju sina bröst, så varför ska kvinnor behöva göra det egentligen? Men vill man det så får man.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:47
    #13

    Jag skulle inte bli upprörd, men direkt döma ut personen som en obildad idiot. Sola brösten "in public" gör man inte längre. Det är en osmaklig 80-tals trend.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 17:34
    #21

    Hur många olika trådar på samma tema tänker du starta under olika nick ts? Borde du inte gå i kbt för din kroppsfobi istället, haha.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 17:40
    #24

    Å herregud vad ilandsproblem-smurfarna skuttar omkring på skärmen nu.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 17:41
    #25
    Bedhead skrev 2012-06-05 15:51:31 följande:
    Just det. För trendig och bildad är ju synonymer.
    På 80-talet var det en TREND,  ej endast för de TRENDIGA.  
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 18:07
    #30
    Anonym (roll of the dice) skrev 2012-06-05 17:57:01 följande:
    Finns inte en chans att du är på riktigt, att du blir förnärmad av ett par bröst är så tokigt att det inte finns och att dina barn tycker det är märkligt är en ren lögn, barn dömmer inte på det viset såtillvida du inte helt hjärntvättat dem till rent omänskliga nycker. Att du vidare svarar dina barn att du inte "vet" varför kvinnor ligger och solar topless är så idiotiskt att klockor stannar.
    Håller med. Ingen, som är ung nog att använda internet, kan bli upprörd över några topless-tanter på stranden.
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 18:10
    #32

    hatar också blottande bröst

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 23:01
    #41
    Anonym (Urk) skrev 2012-06-05 17:23:55 följande:
    Äckligt, skulle det vara lika okej att man låg naken och skrevade med benen (tjej som kille) mitt på stranden?
    Vilken dum jämförelse. Kön och bröst är vitt skilda saker.
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 23:14
    #43

    varför är det respektlöst att sola topless?

    och har du avslutat förhållandet du hade för 1,5 mån sen och skaffat man och barn?
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m64638995.html

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 23:17
    #44
    Anonym skrev 2012-06-05 23:14:19 följande:
    varför är det respektlöst att sola topless?

    och har du avslutat förhållandet du hade för 1,5 mån sen och skaffat man och barn?
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m64638995.html
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 23:37
    #47
    Tramsa skrev 2012-06-05 23:28:09 följande:
    Förmodligen var killen i fråga väl en älskare helt enkelt?
    ja, det är respekt!
  • Anonym
    Äldre 6 Jun 10:32
    #58
    Petras Undringar skrev 2012-06-06 10:29:54 följande:
    Alla ser på världen med olika ögon...När man upplever något som konstigt eller obehagligt kan man bara fråga sig själv: Vad är det I MIG som gör att jag känner så?.. För vad som är onormalt/ normalt är olika för olika personer...
    www.petrasundringar.blogspot.se
    Det verkar krångligt. Det är enklare att bara begära att andra ska anpassa sig.Flört
  • Anonym
    Äldre 6 Jun 10:39
    #61
    sagoskog skrev 2012-06-06 10:38:25 följande:

     


    Skål
  • Anonym
    Äldre 6 Jun 17:18
    #66

    På 80-talet så rådde topless-modet på stranden och nästan alla tjejer/kvinnor sprang omkring med bara bröst. 
    Jag gjorde det inte själv men jag såg inget konstigt eller stötande i det!! De här kvinnorna kanske var unga på 80-talet och tyckte det kändes naturligt?? 

  • Anonym
    Äldre 7 Jun 03:57
    #71
    ruccoless skrev 2012-06-06 18:23:30 följande:
    Kom ihåg när jag var på Malta på 80 talet ( när alla sola topless) och min kompis och jag lade oss på stranden topless , det blev ramaskri från en antar jag infödd familj som skrek de skulle kalla på polis. Lite ironskt att pappan som skrek värst hade störst bröst av alla!Förvånad Nåväl, vi pallra oss därifrån och beklaga oss för killen på hotellet som sa "Dont blame me blame the law"  Malta är (var ) ganska så strikt katolskt. Resten av semestern låg vi och tryckte lååångt bort från civilisationen när vi solade.
    Att sola topless tycker jag är helt upp till var och en, själv har jag lagt ner det helt enkelt för jag känner mig så obekväm, men klart brännan blir ju snyggare utan överdel.
    Ja, Sverige 80-tal!! Så här efteråt kan man tycka? att det var konstigt att majoriteten av tjejerna (och många tanter) solade och badade top-less!! Men så var det, men nu har pendeln svängt rejält så nu tål man inte ens se en hukande ammande mamma som råkar ut för att hennes lilla baby blir hungrig på "fel" tid. Ja, man känner sig onekligen gammal fast man bara nyss fyllt 50.
  • Anonym
    Äldre 7 Jun 13:16
    #72
Svar på tråden Respektlösa kvinnor på stranden...