• vinter32

    resa utomlands bad semestra med twins hur går det ? är det någon som vill dela med sig erfarenheter ...

    Har funderat på någon sommar charter då killarna är 9 månader. Men är tveksam till det . Därför vill jag höra andras historier. :)

  • Svar på tråden resa utomlands bad semestra med twins hur går det ? är det någon som vill dela med sig erfarenheter ...
  • bubbe

    Vi åkte på all-inclusive charter till mallis med tvillingdöttrarna som då var just 9 mån + storebror som var 4 år. Allt gick bra, men i efterhand kan vi undra om det var värt besväret. All tid gick ju ändå åt till att sköta barnen (som hemma) och den efterlängtade lättnaden att få slippa laga mat, blev ingen lättnad utan ett stressmoment 3 ggr per dag. Vi bodde på stort hotell med en jättebuffe till frukost lunch och middag. Tvillingarna hade tröttnat på och sitta vid bordet redan innan vi hade hunnit få mat på våra tallrikar och satt ochskrek och slängde sina matrester. De ville bara krypa runt, vilket inte var så lämpligt då borden stod utomhus och marken full av saker som inte är lämplgt i en barnamun.
    Den enda som verkligen fick ut något av den semestern var nog storebror som låg i badet non-stop!

  • bananflugan82

    Skulle nog säga att det beror på hur barnen är! Dom är ju oftast likadana hemma som borta vid mat och sovsituationer osv. Är det lätta barn hade jag åkt, annars hade jag väntat. Våra killar är nu 2 år och jag är fortfarande osäker på om vi ska åka utomlands än! Dom tappar lätt tålamodet när dom itne längre vill sitta och äta, springer runt som vildar och pillar på allt osv.. jag ser bara kaos vid middagen och ett evigt jagande efter barn runt pool-området när jag tänker på utlandsemester just nu. ;)


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13http://livetochlyckan.blogspot.com/
  • Sissa Blom

    Hej

    Mina tvillingar är 3.5 och förra veckan var vi på Sardinen en vecka, och jag tror det var helt rätt att vänta till dess att åka på "sol o bad" semester. Förra sommaren hade nog varit ok, men detta året var det helt klart värt var enda öre och det känndes verkligen som semester för oss alla! 

    Det första 3 åren har vi hyrt sommar stuga i Sverige, mest för att få miljö ombyte (närmare släkt) men att bo på hotell utan matlagningsmöjligheter kändes jobbigt fram till nu. Poolen är fortfarande lite läskig, dvs man måste passa på hela tiden, men det är mindre jobbigt än om dom varit yngre. Resturang besök går också bra, dels har vi gått ut o ätit hemma men ett block o kritor i vässkan gör att man klara 10 min vänta på en pizza etc. 

    Givetvis är alla barn olika, men jag hade nog väntat tills dom var lite ändre så att ni alla kan få njuta av att komma bort.          

Svar på tråden resa utomlands bad semestra med twins hur går det ? är det någon som vill dela med sig erfarenheter ...