• Anonym (Lämnad)

    Hjälp! Vad ska jag göra!

    Snälla! Vad ska jag göra?
    Vi separerade för nio månader sedan. Jag mår fruktansvärt dåligt fortfarande. 
    Jag hotade om slut som jag gjort flera gånger förut. Och han tog det, jag ångrade mig direkt och insåg hur dumt jag burit mig åt. Men så blev det då.

    Men jag tror att vårt största problem var min svartsjuka som gjorde vårt liv tråkigt och instängt.
    Jag försöker jobba med min svartsjuka, men det är inte lätt.
    Förut har han sagt att han mått dåligt nästan kollappsat. Att han ville komma tillbaka själv.
    Jag försökte ställa krav med familjerådgivning, förhållande eller ingenting alls.
    Han har sagt förut att han har haft känslor kvar men vågar inte(tillit) och att vi inte passar ihop. Saknat mig och vill se vad som händer.
    Men vi har varit med varandra nån gång i mellan(sex).
    Men jag har försökt att stå emot honom och klarat det ibland. Jag har sagt att vi slutar med vår kontakt, förutom det som gäller barnen.
    Nu har båda varit ute på krogen och fått uppmärksamhet båda två. Som vi berättat för varandra.
    Det sved verkligen i mig att höra. 
    Han har skaffat facebook och har där en gammal flört.(är nog inget nu)
    Det gjorde mig ledsen så jag ringde till honom och skällde och grät. Inget plus i kanten till mig. 
    Han sa då, från och med nu är det riktigt slut. Vi båda går vidare med våra liv:( . Tyvärr (denna gång)så brukar han inte säga tomma ord.
    Ja sa det ha det ju varit hela tiden.
    Nä, han hade varit försiktig med att öppna sig om det. Fast alla vi känner visste ju om det.

    Men min fråga!
    Ska jag vara med, umgås med honom eller med honom och barnen och se var det leder och jobba på med min svartsjuka eller gå vidare. Är så rädd att bli sårad.

    Ena delen av mig känner. Skärp dig, ta det som det kommer! Jobba med svartsjukan och bevisa varför han ska vilja vara med dig. Jag vill ju ha honom så nu eller aldrig. Vi kommer ju bara längre i från varandra.

    Andra delen säger skit i honom om det inte är viktigare än så. Svartsjuka Grrr...

    Snälla har ni nått råd!

    Kram 

     
     

Svar på tråden Hjälp! Vad ska jag göra!