• Äldre 12 Jun 09:55
    1655 visningar
    7 svar
    7
    1655

    Vill ha tips, vad vill ni ska vara med i "mitt första år" bok?

    Är trött på att det inte finns böcker alls att få tag i för adopterade barn. Jag har letat efter en bok om mitt första år. Det finns inte! Så jag har tagit beslutet att göra en, och förhoppningsvis publicera så alla vi som adopterar ett barn har något till våra små (eller stora)
    Hade tänkt göra en bok för mindre barn till att börja med men tanken är att det skall göras en för även större barn som dom själv kan vara med och fylla i tillsammans med föräldrarna om dom vill.
    Jag har en väninna som är fantastisk illustratör och hade tänkt få med henne i mitt projekt.
    Jag har en hel del ideer själv men vill ha tips av er adoptivföräldrar om vad ni hade önskat i en sån bok. Vad efterlyser ni? vad fattas ni?
    Bomba mig med alla tankar ni har.

  • Svar på tråden Vill ha tips, vad vill ni ska vara med i "mitt första år" bok?
  • Äldre 12 Jun 10:26
    #1

    Ok, jag skrev ett likadant inlägg förra veckan. Då får vi se om det kommer två böcker :)

  • Äldre 12 Jun 10:48
    #2

    Ha ha gjorde du? Där ser man. Jag vill bara ha ett utbud, där finns inget alls

  • Äldre 12 Jun 10:48
    #3

    Eller så sammarbetar vi helt enkelt?

  • Äldre 12 Jun 10:55
    #4

    Det var därför jag fick idéen också, och så ha ett projekt att göra fram till BB. Är på jobbet nu. Skickar ett PM till dig ikväll

  • Äldre 12 Jun 11:29
    #5

    Gör så eller maila mig på carin_glans@yahoo.se

  • Äldre 12 Jun 13:52
    #6

    Det finns en bok på G, jag inboxar dig när jag kommer hem, o dig också Ekke, jag har faktiskt glömt bort det , sorry...

  • Äldre 12 Jun 14:18
    #7

    Oj vad kul att det händer grejjer.
    Jag har även tankar på barnböcker men det tänkte jag avvakta med tills denna bok är klar

Svar på tråden Vill ha tips, vad vill ni ska vara med i "mitt första år" bok?