• Jenniealb

    Sex under graviditeten.

    Något jag mår skit över.. :(

    Jag är älskar sex, jag och min sambo har verkligen lärt känna varandras kroppar och har riktigt bra sex! Men dom senaste veckorna är jag ritktigt upphetsad ända fram till att underkläderna åker av, det tvärvänder och jag är inte ens våt. Det känns obehagligt när han rör.. :(
    Han tar detta väldigt bra men jag mår så dåligt över det, känner mig kass och otillräcklig. :( As jobbigt.. 
    Jag är i v.18 av graviditeten, vet inte om det kan vara något speciellt som händer i kroppen just under denna tid?

    Hur känner ni er?  
  • Svar på tråden Sex under graviditeten.
  • TheFamily

    Det är hormoner som strular till det. Man blir torr, skaver i slemhinnorna och tankarna far omkring.
    Helt normalt och tyvärr inte så mycket att göra åt.
    Vi använder glidmedel, men slemhinnorna är ändå inte med på det hela så det svider som attan efteråt.
    Vi har knappt sex längre, sambon är förstående så vi gör andra saker tillsammans istället. Spelar spel, går på bio, går på restaurang, åker och fiskar.
    Detta är andra barnet så vi vet att det går över.
    Är gravid i v.27 nu.

  • ius lexis

    Känner igen mej väldigt i det du skriver och tycker precis som du att det är jättejobbigt! Man känner sig så otillräcklig (som en impotent gubbe nästan). Svider och blir jättejobbigt........vart tog lusten vägen?
    Vi har oxå alltid haft ett intensivt 6liv men nu är det nästan aldrig. Fösöker göra andra saker istället.

  • Mammamy

    känner också igen mig men det vände för mig. Sista delen av graviditeten var det raka motsatsen. Jag blev jättevåt och svinkåt. Min man kände sig nästan utnyttjad. 

  • mamanda

    säger samma sak det försvinner med tiden, hormoner och så senkanske de e du i ditt undermedvetna spänner dej , hade en kompis som hade de problemet när hon va gravid  *oro* att göra illa barnet,eller kännde sig osexig i sin *nya kropp*  

  • Jenniealb

    Känns skönt att höra att man inte är ensam om detta iallafall! I början var det tvärtom, så hoppas bara att detta håller i sig en liten period och att det blir som vanligt snart igen!
    Tack för era svar!

  • Sundream

    Ååh. Tack, säger jag, äntligen vet jag att jag inte är ensam om det här! Jag känner inte igen mig själv, är snustorr där nere jämt även när jag verkligen vill ha min sambo. Men det verkar som sagt vara helt normalt. Är i vecka 27 och har haft så här i flera månader, tycker så synd om sambon... Men det är bara att hålla ut antar jag, det blir bättre!

  • Emmelie 528

    Ett litet tips för torra slemhinnor. Silikon baserat glidmedel jag kan rekommendera ACO:s Silikon och vatten baserade finns på apoteket =) Vatten baserade kan störa ut slemhinnorna mer än hjälpa till så blandar man in silikon så går det bra =) samt att du sliper den svidande känslan efteråt.

  • Lillstrumpa79

    Släpp det tills du känner för det igen.. För mig har det gått  i vågor som på ett stormigt hav. Ena dagen väser jag "röööör mig INTE", nästa vill jag ha förspel & hela skiten för att plötsligt bara "backa till" & köra skedvarianten men inget gos alls & sedan tbx på ruta ett igen.. Nu är det dock´färdknäppar för fulla muggar Hjälper inte ett skit men hoppet är ju det sista som överger en

  • Lillstrumpa79

    Kan ju dela med mig av min makes facebook-status från härmodagen

    "Viskade till min fru att jag älskar henne varpå hon vänder på huvudet, ser mig djupt i ögonen & ryter: Jag har ont i magen & det är DITT fel"

    Våra kära män får nog tåla en hel del dessa månader      

  • solros12

    Innan graviditeten hade jag och sambon ett bra sexliv. Men sen jag blivit gravid har det gått upp och ner. I mitten var det ok, men nu när det börjar närma sig slutet blir det nästan ingenting. 

    Är trött och har ont hela tiden, så då är det svårt att tänka på annat och slappna av. Sambon är förstående och pressar ingenting. Men jag vill ju, egentligen. Hur får man det att fungera? Saknar det ju.. 

  • Apmor2

     Vill jag bara få dig att komma ihåg att penetration är inte ett måste för att ha en skön upphetsande stund! 

  • Repan
    Apmor2 skrev 2013-04-11 18:16:05 följande:
     Vill jag bara få dig att komma ihåg att penetration är inte ett måste för att ha en skön upphetsande stund! 
    Precis! Det finns ju TUSEN andra saker ni kan ägna er åt som inte svider och gör ont.
Svar på tråden Sex under graviditeten.