• esther
    Äldre 13 Jun 22:43
    2351 visningar
    16 svar
    16
    2351

    Änglamamma på 43 som funderar på att bli mamma igen

    Jag förlorade min dotter 2007 när hon var 13 1/2 år gammal i en lungsjukdom, (INTE ÄRFTLIG),
    nu funderar jag och min sambo på om vi skulle skaffa barn. Men vi känner att vi kanske är egoistiska eftersom vi är 43/ o han 51.
    Vi längtar så efter ett barn, det är så tomt utan.
    Blir jätteglad om jag kan få igång era tankar om att bli mamma vid 43.
    Självklart är det ju vi som ska bestämma detta själva, men skönt att bolla dessa tankar med andra.

    Kram till er alla där ute! 

  • Svar på tråden Änglamamma på 43 som funderar på att bli mamma igen
  • Curran­t
    Äldre 13 Jun 22:50
    #1

    Gör de ni själv känner! Jag önskar all lycka till er! Gör någonting NU innan det blir hopplöst senare i livet! Lycka till :)

  • Äldre 13 Jun 22:51
    #2

    Kör på säger jag. 

  • Äldre 13 Jun 22:53
    #3

    Man blir inte en sämre förälder per automatik bara för att man blir äldre. I många fall är det nog tvärtom. Om ni känner er friska och starka ser jag inga orsaker till varför ni inte skulle köra så det ryker. 

    Lycka till och vänta inte för länge nu! 

  • Äldre 13 Jun 22:54
    #4

    Såklart ska ni köra på! Lycka till.


    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Äldre 13 Jun 22:54
    #5

    Och så beklagar jag sorgen. Såklart :(

  • Äldre 13 Jun 22:55
    #6
    Rocket Mania skrev 2012-06-13 22:53:54 följande:
    Man blir inte en sämre förälder per automatik bara för att man blir äldre. I många fall är det nog tvärtom. Om ni känner er friska och starka ser jag inga orsaker till varför ni inte skulle köra så det ryker. 

    Lycka till och vänta inte för länge nu! 
  • Äldre 15 Jun 15:32
    #7

    Ni är inte för gamla! Kör på så fort ni kan!

  • Äldre 15 Jun 21:48
    #8

    Esther....jag beklagar verkligen det du har gått igenom, så oerhört smärtsamt.

    Jag önskar dig en graviditet bums, kör på, du är inte för gammal. Det kan ligga ett gäng dunderägg på lut och vänta på att få träffa en spermie! Vilken lycka för er, ni måste ge det en chans...eller många!

    Själv är jag nyss 44 fyllda och väntar tredje... 

  • Äldre 17 Jun 06:51
    #9

    Hej! Min pappa var 53 när jag och min tvillingsyster kom. Den tiden med honom var den bästa tiden. Vi fick ha honom i hela 25 år och han var en väldigt närvarande pappa, han var alltid hemma, han hade alltid tid för oss, och han hade en enorm portion av erfarehet och moral som vi fick med oss i livet helt ovärdeligt. Så lycka till ;) 

  • Äldre 17 Jun 06:54
    #10

    Klart ni skall ha en bebis! Kör på!

  • esther
    Äldre 20 Jun 20:31
    #11

    Tack alla för positiv respons!

    Återkommer hur det blir... bebis eller inte bebis?
     

  • Äldre 24 Jun 19:06
    #12

    Jag fyller 47 om tre veckor och fick mitt första barn för en vecka sedan.

    Go for it girl  

  • Äldre 24 Jun 20:07
    #13

    Stort Grattis Pippis! Vad härligt!

  • Äldre 25 Jun 14:42
    #14

    Kör på! Jag har fyllt 45 och min yngste son är 7 månader- det är helt underbart och jag önskar att fler fick uppleva detta!


    Alla som generaliserar är idioter.
  • astro
    Äldre 25 Jun 14:46
    #15

    Jag är 43 och väntar mitt sjunde barn; min pappa var 58 när jag föddes - ur egen erfarenhet:

    Satsa!

    Och ett riktigt stort lycka till från mig! Om jag får vara fräck och komma med ett tips också: LCHF. Jag hade inte sett röken av någon graviditet på bra många år (fick nr 4 -95), bytte till LCHF och blev gravid på nolltid trots min ålder. Fick ett mf -08, en pojke -09, en tös -11 och väntar nu en liten i augusti.


  • gerd12­3
    Äldre 25 Jun 14:48
    #16
    viseversa skrev 2012-06-13 22:51:55 följande:
    Kör på säger jag. 
Svar på tråden Änglamamma på 43 som funderar på att bli mamma igen