• Anonym (uäk)
    Äldre 17 Jun 12:23
    209987 visningar
    609 svar
    609
    209987

    Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?

    För min del var det när jag hade magsjuka och jag spydde samtidigt som jag satt på toaletten.

    Det och när halsen liksom stöter upp sådanadär hemskt illaluktande små vita kulorna som kan komma emellanåt... UÄK!

    Så... vad har du drabbats av som du själv kan känna rejäl avsmak inför?

  • Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?
  • Äldre 14 Jun 20:21

    Haha VIT * skulle det stå, inte vid!

  • Äldre 14 Jun 20:37
    Anonym (äcklig 2) skrev 2013-06-14 20:11:56 följande:
    Varför får du tarmvred? har du fått någon förklaring? 
    Gjorde en GBP för 2,5 år sen och jag blev lottad att inte sy slitsarna. Har haft detta i drygt ett år men har alltid trott det varit magkatarr. Väntar på operation nu.
    Karma is a bitch and I love bitches ;)
  • Äldre 14 Jun 20:47

    Mina fötter är just inne i en ruttningsprocess! Helt ärligt så ruttnar mina fötter från fotlederna & nedåt, jag har skyhögt infektiosvärde (sänka) och ingen av de 4 olika läkare jag träffat vet varför. Just nu är jag inne på 15 dagars hästkur av penicillin och det har åtminstone avstannat men inte blivit bättre. Den senaste läkaren jag var hos, en härdad man i 60-årsåldern bad mig visa fötterna & när jag gjorde det vände han sig bort och sa " Fyy fan vad äckligt"!!

  • Anonym (äckli­g 2)
    Äldre 14 Jun 20:48
    Rådjur skrev 2013-06-14 20:20:54 följande:

    oj vad sjukt :SSS fyyy!!! Då va det nog en spolmask som barnet hade :// 

    Jag hoppas du ej behöver få ut fler maskar Rynkar på näsan måste fan vara traumatiskt att se dom i toan så, även om dom är döda ... speciellt om dom är långa. 

    Hade själv nån typ av mask som barn, som jag sket ut, men den var jätteliten och vid, typ 1 cm lång! Efter det så har jag vart asrädd för tarmmaskar!!  
    Springmask låter det som Jättevanligt bland mindre barn (och deras föräldrar...)
    Jo, jag ser inte fram emot att göra nr2...  
  • Äldre 14 Jun 21:28
    lubbe12 skrev 2013-06-14 20:47:13 följande:
    Mina fötter är just inne i en ruttningsprocess! Helt ärligt så ruttnar mina fötter från fotlederna & nedåt, jag har skyhögt infektiosvärde (sänka) och ingen av de 4 olika läkare jag träffat vet varför. Just nu är jag inne på 15 dagars hästkur av penicillin och det har åtminstone avstannat men inte blivit bättre. Den senaste läkaren jag var hos, en härdad man i 60-årsåldern bad mig visa fötterna & när jag gjorde det vände han sig bort och sa " Fyy fan vad äckligt"!!

    Men gud Förvånad vad hemskt!! 

    Antar att det tagits flera prover på dig ? Har de visat något ? 

    Tänker rent spontant på detta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Necrotizing_fasciitis
         
  • Äldre 15 Jun 04:09

    Okej, ska dela med mig av några äckliga saker som hänt mig.

    1. När jag var 5 år hade vi en sådan där herdematta. Den var alltså väldigt lurvig, och någon hade tappat en ask med knappnålar i den. Jag gick omkring barfota och trampade i den, fick in en av nålarna flera centimeter in under stortånageln. Mamma fick hålla fast mig medan pappa drog ut den. Sedan blev såret infekterat och fy fan vad det varade. Jag kommer inte ihåg om nageln fick sitta kvar.

    2. För några år sedan fick jag en helt enorm finne i ljumsken. Det konstiga var att den var väldigt öm, men när jag klämde den gjorde det inte ont alls. Och det var bara "korven" som kom ut, inget flytande var alls. Jag fick klämma den i flera dagar och varje gång kom helt obscena mängder ut.

    3. Jag fick något sorts eksem på ena armen våren 2011. Under sommaren gick jag till doktorn för att jag inte tyckte att det var helt normalt att det fortfarande var där. Jag fick diagnosen svinkoppor, antibiotika och någon sorts salva att smörja med. Det fick det värsta att gå ner, men det var inte förrän några månader sedan som det faktiskt försvann. Huden är fortfarande mörkare där, som om det hotar att slå ut igen. En annan doktor har rått mig att använda Canesten om det kommer tillbaka, men vi får se.

    4. Fick löss som kom tillbaka gång på gång då en av mina vänner fick dem av mig och han struntade i att behandla sig. Tog flera månader innan de försvann för gott, det kliar i hela mig bara jag tänker på det.

    5. För några månader sedan fick jag en stor ömmande kula på halsen. Efter några dagar kom det fler och fler. Jag blev så klart orolig, men bestämde mig för att vänta ett tag till innan jag gick till doktorn. När jag vaknade dagen efter kände jag hur det spände och gjorde fruktansvärt ont varje gång jag rörde på huvudet. Då har jag fått den största finne jag någonsin haft mitt uppe på huvudet, i hårbottnen. Efter några dagar till kunde jag inte stå ut längre utan bad min sambo att klämma den. Usch vad ont det gjorde, och även denna finne fick tömmas i flera dagar. Kulorna jag hade haft på halsen visade sig vara lymfkörtlar, måste ha känt av infektionen eller något. Efter ungefär en vecka hade det slutat göra ont, men jag kände fortfarande en bula uppe på huvudet, så jag bad min sambo att klämma till den ordentligt. Det gjorde han och den fullkomligt exploderade i hans ansikte. Jag kunde höra den spricka.

    6. I julas fick jag väldigt ont i magen och var förstoppad i några dagar. Jag kunde inte gå ordentligt så ont det gjorde, så jag tog laxermedel för att få ut det. Problemet var ju då bara att jag fick diarré istället, och fortfarande hade väldigt ont. Så efter en dag eller två med diarré tog jag Imodium och blev förstoppad igen. Vid det här laget hade smärtan i magen blivit lite mer hanterbar, så jag trodde att jag höll på att bli bättre. Ytterligare några dagar senare hade jag en tid hos min läkare för att få nya p-piller, så jag nämnde mina besvär för henne. Jag hade feber och lågt blodtryck, så jag blev inlagd. Det visade sig att min blindtarm var inflammerad, så det blev operation tre dagar senare. Efter det tog det ytterligare fem dagar innan jag bajsade igen, då hade det gått ungefär 10 dagar sedan senast. Tänk er bara mängden, som jag dessutom inte kunde krysta fram ordentligt eftersom jag var nyopererad. Fick snällt sitta där och vänta på att allt skulle jobba sig ut självt.

  • Anonym (Jaag)
    Äldre 15 Jun 11:01
    CaptainM skrev 2013-06-15 04:09:08 följande:
    Okej, ska dela med mig av några äckliga saker som hänt mig.

    1. När jag var 5 år hade vi en sådan där herdematta. Den var alltså väldigt lurvig, och någon hade tappat en ask med knappnålar i den. Jag gick omkring barfota och trampade i den, fick in en av nålarna flera centimeter in under stortånageln. Mamma fick hålla fast mig medan pappa drog ut den. Sedan blev såret infekterat och fy fan vad det varade. Jag kommer inte ihåg om nageln fick sitta kvar.

    2. För några år sedan fick jag en helt enorm finne i ljumsken. Det konstiga var att den var väldigt öm, men när jag klämde den gjorde det inte ont alls. Och det var bara "korven" som kom ut, inget flytande var alls. Jag fick klämma den i flera dagar och varje gång kom helt obscena mängder ut.

    3. Jag fick något sorts eksem på ena armen våren 2011. Under sommaren gick jag till doktorn för att jag inte tyckte att det var helt normalt att det fortfarande var där. Jag fick diagnosen svinkoppor, antibiotika och någon sorts salva att smörja med. Det fick det värsta att gå ner, men det var inte förrän några månader sedan som det faktiskt försvann. Huden är fortfarande mörkare där, som om det hotar att slå ut igen. En annan doktor har rått mig att använda Canesten om det kommer tillbaka, men vi får se.

    4. Fick löss som kom tillbaka gång på gång då en av mina vänner fick dem av mig och han struntade i att behandla sig. Tog flera månader innan de försvann för gott, det kliar i hela mig bara jag tänker på det.

    5. För några månader sedan fick jag en stor ömmande kula på halsen. Efter några dagar kom det fler och fler. Jag blev så klart orolig, men bestämde mig för att vänta ett tag till innan jag gick till doktorn. När jag vaknade dagen efter kände jag hur det spände och gjorde fruktansvärt ont varje gång jag rörde på huvudet. Då har jag fått den största finne jag någonsin haft mitt uppe på huvudet, i hårbottnen. Efter några dagar till kunde jag inte stå ut längre utan bad min sambo att klämma den. Usch vad ont det gjorde, och även denna finne fick tömmas i flera dagar. Kulorna jag hade haft på halsen visade sig vara lymfkörtlar, måste ha känt av infektionen eller något. Efter ungefär en vecka hade det slutat göra ont, men jag kände fortfarande en bula uppe på huvudet, så jag bad min sambo att klämma till den ordentligt. Det gjorde han och den fullkomligt exploderade i hans ansikte. Jag kunde höra den spricka.

    6. I julas fick jag väldigt ont i magen och var förstoppad i några dagar. Jag kunde inte gå ordentligt så ont det gjorde, så jag tog laxermedel för att få ut det. Problemet var ju då bara att jag fick diarré istället, och fortfarande hade väldigt ont. Så efter en dag eller två med diarré tog jag Imodium och blev förstoppad igen. Vid det här laget hade smärtan i magen blivit lite mer hanterbar, så jag trodde att jag höll på att bli bättre. Ytterligare några dagar senare hade jag en tid hos min läkare för att få nya p-piller, så jag nämnde mina besvär för henne. Jag hade feber och lågt blodtryck, så jag blev inlagd. Det visade sig att min blindtarm var inflammerad, så det blev operation tre dagar senare. Efter det tog det ytterligare fem dagar innan jag bajsade igen, då hade det gått ungefär 10 dagar sedan senast. Tänk er bara mängden, som jag dessutom inte kunde krysta fram ordentligt eftersom jag var nyopererad. Fick snällt sitta där och vänta på att allt skulle jobba sig ut självt.



    Det du har fått var inte finnar, utan varbölder. Låter hemskt hur som helst!
  • Äldre 15 Jun 15:11
    Anonym (Jaag) skrev 2013-06-15 11:01:29 följande:


    Det du har fått var inte finnar, utan varbölder. Låter hemskt hur som helst!
    Jo, det vet jag egentligen. Brukar bara tänka på dem som finnar ändå, får väl mig att känna mig lite mindre äcklig, haha.
  • Äldre 16 Jun 17:28

    Jag har precis som Chaosmum gjort en gastric bypass. Jag opererades 31/1-2007. Det senaste året har varit ett riktigt helvete. Under perioden maj 2012 och maj 2013 har jag opererats för 5 tarmvred. Den 26/5-2012 fick jag mitt första tarmvred (fick slitsarna sydda). Sen igen 13/10-2012 och två veckor senare var det dags igen. De senaste var 15/5-2013 och 18/5-2013. Däremellan har jag haft vidrigt ont i magen och allt jag ätit har kommit upp igen. Har varit mer på sjukhuset än jag varit hemma. Men nu hoppas jag att det är slut med magkrångel.

  • Anonym (T)
    Äldre 17 Jun 23:47

    Min mage är jätte värmekänslig!
    om jag har på mig för mycket kläder, om det är jätte varmt ute eller i en butik eller något
    så får jag akut diarré! 
    kan ha ätit bra, inte känt av något, vart på toaletter strax innan och allt var bra och allt sånt, men blir min mage för varmt så måste jag på toaletten akut eller kyla ner den snabbt!
    helt sjukt och väldigt jobbigt!  

    ibland så får jag även krampattacker i magen och får då kraftig och smärtsam diarré.. kan komma i princip när som helst och enda som hjälper är att skita ut allt och kyla magen (alltså då beror det inte på att magen blivit för varm utan det bara händer)
    har inte vågat söka till läkare för det
    tycker det är så pinsamt! och det händer bara då och då och är för det mesta hanterbart om än jobbigt!

        

           

Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?