• Baryk

    Upphittad katt i Ludvika vill hem!

    I torsdags kväll hittade vi en katt sittandes i sin kattbur på Högberget i Ludvika. Den hade stått där i ett antal timmar och i samråd med polisen tog vi därför hem katten och hoppades på att någon skulle sakna den. Ännu har ingen hört av sig, och vi kan inte ta hand om katten nästa vecka. Katten är svart och vit och otroligt skygg! Det enda vi vet om den är att den inte är id-märkt (så vitt vi kan förstå) och att de som äger katten mest troligt röker inomhus (både katt och bur luktar så).

    Snälla! Hjälp oss hitta ägaren! Vi hoppas fortfarande att det är någon som råkat lämna sin katt där när de packade bilen, men i och med att ingen ännu hört av sig börjar det nästan verka som att någon inte vill ha katten kvar längre...

  • Svar på tråden Upphittad katt i Ludvika vill hem!
  • Baryk
    Oh my good skrev 2012-06-23 14:24:19 följande:
    har du satt ut annons på blocket, och på alla "kattsidor"???
    Vilka "kattsidor"?
  • IceJossan

    Sätt in annons på Blocket, på kattpolisen.ifokus.se och på vartenda katthems hemsida (de som har en sida för privatannonser alltså).


     


    Tyvärr är risken stor att katten lämnats där med flit... Det är inte ovanligt att folk som tröttnat på katten (sin egen eller grannens....) sätter den i en transportbur och lämnar den på nån plats där det är troligt att någon annan hittar den, så att den blir någon annans problem... :( Jag vet en katt som hittades i transportbur på en tågstation. Katten var öronmärkt, men efter att ägaren kontaktats via den så fick upphittaren hotbrev! Två andra katter hittades som kattungar i en stängd transportbur i en skogsdunge mitt ute i "ingenstans" där det sällan rör sig folk, de hade lämnats för att dö :( Jag vet även en öronmärkt katt som ägaren inte ville veta av längre, så ägaren klippte bort det tatuerade örat och slängde ut katten :(

  • Oh my good
    Baryk skrev 2012-06-23 14:44:12 följande:
    Vilka "kattsidor"?
    du har bla, djurskyddet i skaraborg på facebook. där finns säkert mer olika djurskydd och katthem med
  • Baryk
    Oh my good skrev 2012-06-23 18:21:28 följande:
    du har bla, djurskyddet i skaraborg på facebook. där finns säkert mer olika djurskydd och katthem med
    Kollar man verkligen på sidor så långt bort om man har lämnat katten i södra Dalarna?

    Jag har skrivit en hel del om det på facebook redan sedan i torsdags, och bett alla jag känner hjälpa till där med. Tyvärr inget som helst napp... mer än att vi kunnat avskriva ett par katter... Annonser finns ute på flera annonssidor också, däremot inte på blocket.

    I torsdags kändes det ju som att någon råkat glömma katten på trottoaren när de packade bilen, men att inte ha hört av sig alls två dygn senare, ja då börjar iaf jag dra öronen åt mig. Jag ska ringa Bergslagskatten imorgon och be dem ta hand om kisse, för tyvärr kan vi ju inte ha kvar den här hos oss nästa vecka... hoppas de har plats för katten bara...
  • Oh my good
    Baryk skrev 2012-06-24 01:03:17 följande:
    Kollar man verkligen på sidor så långt bort om man har lämnat katten i södra Dalarna?

    Jag har skrivit en hel del om det på facebook redan sedan i torsdags, och bett alla jag känner hjälpa till där med. Tyvärr inget som helst napp... mer än att vi kunnat avskriva ett par katter... Annonser finns ute på flera annonssidor också, däremot inte på blocket.

    I torsdags kändes det ju som att någon råkat glömma katten på trottoaren när de packade bilen, men att inte ha hört av sig alls två dygn senare, ja då börjar iaf jag dra öronen åt mig. Jag ska ringa Bergslagskatten imorgon och be dem ta hand om kisse, för tyvärr kan vi ju inte ha kvar den här hos oss nästa vecka... hoppas de har plats för katten bara...
    varför inte?? du säger ju själv att du tror att den blev kvarglömd när någon packa sin bil.

    Har du hört med djurskyddet i Ludvika så dom inte fått in en förfrågan om katten??

    Sen har du nu tagit dig an katten så nu ligger den på ditt ansvar,  så va inte för säker på att katthem tar emot den!
  • IceJossan
    Baryk skrev 2012-06-24 01:03:17 följande:
    Kollar man verkligen på sidor så långt bort om man har lämnat katten i södra Dalarna?

    Jag har skrivit en hel del om det på facebook redan sedan i torsdags, och bett alla jag känner hjälpa till där med. Tyvärr inget som helst napp... mer än att vi kunnat avskriva ett par katter... Annonser finns ute på flera annonssidor också, däremot inte på blocket.

    I torsdags kändes det ju som att någon råkat glömma katten på trottoaren när de packade bilen, men att inte ha hört av sig alls två dygn senare, ja då börjar iaf jag dra öronen åt mig. Jag ska ringa Bergslagskatten imorgon och be dem ta hand om kisse, för tyvärr kan vi ju inte ha kvar den här hos oss nästa vecka... hoppas de har plats för katten bara...
    Är katten det minsta rädd/skygg så kontakta inte Bergslagskatten. Du kan PMa mig för mer info... Uschochfy...
  • ForReal

    Gud så ledsamt... Tyvärr tror jag det är någon som gjort detta med flit, annars skulle de ringt Polisen för länge sen och kommit i kontakt med er. Sjuka människor det finns. Bra gjort att ni tog hem katten. Tycker du gör rätt i att försöka placera den någonstans. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

  • oskar2

    Är det en honkatt. Min Lisa smet ur kattburen utanför djurbutiken den i Ludvika den 12/6. Hon är långhårig, men nyklippt på kroppen. Hon är väldigt skygg och hon är öronmärkt.

Svar på tråden Upphittad katt i Ludvika vill hem!