• Äldre 26 Jun 10:35
    24316 visningar
    11 svar
    11
    24316

    Hur gör jag slut? Hur får jag modet?

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre... Detta är mitt rop om att få hjälp till att lämna min sambo.


    Vi har varit ett par i över 4år men är totalt olika och bråkar väldigt mycket, nästan dagligen. Vi kan inte komma överens om något och har tappat respekten för varandra och kan säga de mest elaka saker till varandra för att såra.


    Jag känner att vi inte har nån framtid ihop om inte nåt mirakulöst skulle inträffa. Jag är 29år och känner att jag vill ha barn osv inom snar framtid.. han är inte alls där övh och att skaffa barn som vi har det nu hade bara varit kaos och det skulle jag aldrig göra, han är inte mogen för det och hans ekonomi är kaos.


    Jag älskar honom men samtidigt är jag så trött på honom. Jag vill ha en stabil man, inte någon som vill ut och festa så fort tilfälle ges. Men självklart har min sambo många andra bra sidor men jag tror ärligt vi mest är ihop av gammal vana och jag är så helvetes "rädd" för att stå på egna ben. Min sambo säger att jag aldrig kommer att träffa någon ny, att det är så mycket fel på mig. Jag har hört detta så mycket nu att jag tappat mycket av min självkänsla och är skitskraj på bara tanken av att kunna klara mig själv.


    Hur ska jag klara mig? Vetandes att han gått vidare och är ute på stan med nya tjejer? Han är en mycket starkare person än vad jag är.


    Jag vet att jag inte kan stanna pga.det. det är bara så satans svårt.


     


    Jag vet vad som måste göras men jag kan INTE!


     


    Hur gör man slut... Hur gör man??


    Hur gjorde ni? Bekanta? Tänk om jag ångrar mig i samma sekund som jag gjort det? Jag har tänkt på detta i över 1år.


    Jag kan vara väldigt bestämd och inställd på det men när jag sen får ett tillfälle så knyter det sig för mig och jag drar mig ur det som jag inte ens påbörjat!


    Och när han tar upp hur vårt förhållande egentligen är och "bjuder in" mig verkligen till att kunna göra slut så gör jag det ändå inte. Fast att jag egentligen vill det så är det så jäkla svårt.


    Jag vet att vi inte är rätt för varandra.


    Hur får jag mod att genomföra?


    Jag vill ju träffa nån som uppskattar mig för den jag är och inte hela tiden vill ändra på mig... nån som har samma intressen som mig eller åtminstone HAR några intressen förutom spela kort och festa.


    Jag vet att när jag väl lyckats säga det och genomföra det så kommer det inte ta många minuter innan han lämnar vår lägenhet och flyttar till en kompis.


    Önskar bara jag var en starkare människa... bara tanken på ett liv utan honom får mig att må illa, samtidigt som det är vad jag vill.


    Jag har redan hittat mig en lgh, det enda som väntar är ett enda samtal så är den min. Jag har räknat på min ekonomi och det kommer bli tuffft men kan andra så måste jag ju också klara det. Jag har en riktigt nära och bra vänner som hjälper mig och hon känner även till mina tankar.


    Dock skrämmer singellivet vettet ur mig.. tänk så träffar jag ingen ny utan blir ensam kvar utan barn eller sambo... är det då inte bättre att stanna i det jag har? För det är ju bättre än inget alls.. vi har ju våra stunder när allt är bra och jag älskar honom.


    Jag vill inte sluta upp som en bitter singeltjej som ingen vill ha....


    Gud, detta är så jobbigt... och det är bara jag som kan göra nåt åt det....

    Det har hänt så mycket saker i vår relation, mycket svek, löften osv.  

  • Svar på tråden Hur gör jag slut? Hur får jag modet?
  • Äldre 26 Jun 10:37
    #1

    Och att jag bara skriver detta inlägget får min kropp att svämma över av dåligt samvete.. att jag är en dålig flickvän..

  • Kews
    Äldre 26 Jun 10:37
    #2

    Tja säg det här.

    "


    Jag känner att vi inte har nån framtid ihop om inte nåt mirakulöst skulle inträffa. Jag är 29år och känner att jag vill ha barn osv inom snar framtid.. han är inte alls där övh och att skaffa barn som vi har det nu hade bara varit kaos och det skulle jag aldrig göra, han är inte mogen för det och hans ekonomi är kaos.


    Jag älskar honom men samtidigt är jag så trött på honom. Jag vill ha en stabil man, inte någon som vill ut och festa så fort tilfälle ges.


     "

    Bättre än så blir det väl inte? 
  • Äldre 26 Jun 15:21
    #3

    Man måste bara bestämma sig, jag ångrar inte en sekund att jag gjorde slut på min och mitt x relation. Men för mig tog det också flera år.

    Jag är inte heller någon party tjej och att vara ensam är bättre än att vara med någon som inte kan ge dig trygghet och det du behöver.

    Var inte rädd för ensamheten, det kommer göra dig starkare och lyckligare.

  • J a d e d
    Äldre 26 Jun 15:28
    #4

    TS du kommer fixa det. Du har redan mentalt lämnat, jag känner igen typ 90% av vad du skriver. Det enda som finns är att lämna och gå vidare. Alltså livet går vidare, det gör verkligen det.
    Du har dessutom allt på det torra redan, ny lägenhet som väntar och ekonomi. Det där är en sådan sanslöst bra chans.
    Du har grunden, du behöver inte klamra dig fast vid någon av rädsla för att hamna på gatan. Bara där har du ju lösningen på allt.
    Dessutom är du bara 29, så barn och ny man finns det sjukt mycket tid att fundera över.

    Gå vidare, jag lovar. Det kommer vara tusen gånger bättre än det du beskriver och detta helt oavsett vilka "andra fina sidor" han har. Ytterst få människor är skit rakt igenom. Skål      


    Jeddan
  • Äldre 28 Jun 10:07
    #5

    Förstår inte varför det är så svårt. Blir så trött på mig själv.
    Vet vad som måste göras men kan inte göra det. Hittar inget bra tillfälle för det... blir knäpp snart!

  • Äldre 18 Dec 20:46
    #6

    Snälla du, stanna inte i detta! Du kommer att överleva utan honom. Det är jättejobbigt innan man flyttat isär och ett tag efteråt (jag vet för jag skilde mig för 7 år sedan, innan jag träffade min nuvarande sambo). Men du kommer att känna en enorm befrielse. Du är så ung, du hinner träffa en ny man!

    Jag är nära en kollaps också i in sambo-relation, som blivit stadigt sämre bl a p g a hatiska styvbarn. Om jag vågar, som är 55 år och ekonomiskt beroende av honom i dagläget (jag sköter ekonomin i vårt företag men han är chefen), så vågar du. Svårare att orka och lyckas träffa någon ny i min ålder än i din. Du har ju hela livet framför dig! 

    Oro för ekonomin är ju jobbigt men om du har arbete så är det absolut inget du ska låta hindra dig tycker jag.

  • Allant­e
    Äldre 20 Dec 21:35
    #7

    Klart det finns lösningar.

    Vaför inte Schmaka Extern Schnabel och berätta det för honom.

    Då MÅZZTE ju bara HAN GÖRA SLUUT.

    Och gör han inte det gör du slut - för då är han för vek, svag och undergiven

    Samtidigt kan du ju testa vilka beskräftelser du får när du letar efter vilken
    Extern Kille du skall auktorizera till schnabelterapeut 

  • Äldre 4 May 23:57
    #8

    Hej!

    Jag är en tjej som är 14 år och är trött.
    jag har blivit kallad för Hora terrorist och ful och andra ord,
    ibland så tänker jag på att självmord men jag vet inte jag vågar inte göra det jag vill inte dö men vill dö samtidig i min skola så har det gått rykten om att jag har skickat naken bilder till en kille som går i 6.an jag går i 8.an fast det var en kille i 7.an som hotade mig att säga till alla att det var jag men det var inte jag som skickade naken bilderna på en annan tjej jag har blivit mobbad min pappa är så hård mot mig han låter mig inte göra saker som att gå ut med kompisar och andra saker jag orkar inte mer med mitt liv.
    I skolan så finns alltid samma killar som hotade mig att säga att bilderna  skriker högt till mig
    "FINA BILDER"  Har berättat till rektorn och kuratorn men dom har inte gjort någonting! Har också berättat till alla mina lärare men dom tror att bilderna var på mig och dom säger att det är mitt fel dom vill inte göra någonting.
    När jag berättar till mamma då säger hon säg till rektorn men det är de jag gör men ingenting händer
    Vad ska jag göra??   


    vill dö
  • markvi­i
    Äldre 5 May 23:08
    #9

    Vill dö - byt skola - be mamzen/papzen flytta.

    Sätt Hårt mot Hårt mot mobbarna - polisanmäl mobbarna
    om de går över gränsen till brott.

    Skaffa dig en HulkKille/-Kompis som slår mobbarna på
    käften.

    Ta INTE Skit - Bli MachoWoman!!!

  • Äldre 7 May 15:21
    #10

    Du kan göra slut. Låt inte det här styra över dig! Lita på magkänslan och om det känns fel så är det FEL. Dåligt Samvete är något vi kvinnor tvingats ha en alldeles för sjuklig mängd av och det är aldrig de som har dåligt samvete som förtjänar det. Använd den energin som går åt till offerrollen till att ta tag i det istället. Föreställ dig hur livet skulle vara med någon som behandlar dig fint och älskvärt istället. Kanske kan du skriva ned en lista på egenskaper du vill att en man ska ha och sikta på det? Lycka till!

  • Äldre 16 Jan 01:24
    #11

    :)

Svar på tråden Hur gör jag slut? Hur får jag modet?