• Anonym
    Äldre 26 Jun 17:18
    9391 visningar
    8 svar
    8
    9391

    Spermiens överlevnad i röret

    Hej,

    vi har två barn och inte vill ha mer just nu. Vill inte använda kondom och inte p-piller utan vi kör med känsla när det är dags tar jag ut den och ni vet...min fråga är efter första sexet hur länge måste vi vänta innan vi kan ha sex igen utan att riskera att hon blir gravid. jag dushar och tvättar och jag har hört att spermier kan leva upp till 72 timmar men det är när de är i livmodern och simmar mot ägg. Men hur är det i den här situationen. Om det blir ngt kvar i penisen, i urinröret eller kanalen, hur länge överlever de. så om vi har sex igen efter 15 min eller 30 min finns det risk att hon blir gravid?

  • Svar på tråden Spermiens överlevnad i röret
  • Anonym
    Äldre 26 Jun 17:24
    #1

    Jag skulle vara mer orolig över de spermier som kommer med försatsen än med de som eventuellt lever kvar i urinröret sedan förra ligget.

  • Äldre 26 Jun 17:25
    #2

    Om ni inte vill ha fler barn är ju avbrutet samlag ganska dålig metod. Det kan läcka försats hela samlaget, även när du inte är nära orgasm.


    These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Äldre 26 Jun 17:27
    #3

    Efter 15 minuter?? Går du omkring med ständig "fjäder" ?

  • Äldre 26 Jun 17:32
    #4
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 27 Jun 15:23
    #5

    ok men låt oss säga om vi kör första gången med kondom, efter halvtimme kan vi köra igen utan kondom utan att vi behöver tänka på att det är några spermier kvar i urinröret eller på snoppen trots dush?

  • Äldre 27 Jun 15:26
    #6

    Du låter som en omogen 14-åring som inte gått sexualkunskap. Hon får väl skaffa en spiral eller så får det bli kondom fullt ut, om ni inte tänker sterilisera er då. Vuxna människor som inte har vett nog att skydda sig ordentligt. I don't even...


    These are not the droids you're looking for
  • micke6­868
    Äldre 27 Jun 17:52
    #7

    spermier läcker i försatsen, avbrutet funkar inte (egen erfarenhet)
    Kondom eller nått annat får ni skydda er med, lek inte med elden om man säger så... det behövs bara en liten simmare för att hon ska ev. bli gravid.

  • Äldre 8 Jul 12:06
    #8

    Kissa. Så rensar du urinröret. Det i sej är viktigare än hur lång tid som går och viktigare än att duscha. Kissa ordentligt.

    Sen det där med att det "läcker" spermier i försatsen kan ju vara just för att de legat kvar i urinröret sen förra utlösningen...

    Enligt nåt test så har iaf de flesta män inga funktionsdugliga spermier i försatsen.

    Har tyvärr inte länken men testa googla det.

Svar på tråden Spermiens överlevnad i röret