• Anonym

    Hur mycket påverkas barnet?

    Mitt barn får nedtryckande kommentarer från sin pappa. T ex att hen aldrig vet vilket humör han är på, rädd för att vara smutsig för då blir pappa arg. Vågar inte krama eller pussa pappa om hen så är bara det minsta blöt/smutsig. Om hen "bråkar" som vilket annat litet barn som helst så blir det utskällning. Om hen hostar utan att hålla för munnen likaså. Om barnet frågar mer än 3 ggr om nåt (vilket små barn ju gör) så får hen en utskällning för att de tjatar mm Kanske småsaker men hela tiden grejer som gör hen osäker. Hen vill inte sova hos sin pappa (vi är separerade) och är nöjd efter ett par timmar med pappa. När vi umgåtts alla (brukar göra det någon gång i veckan men hen bor heltid hos mig) så sitter osäkerheten i några dagar innan jag märker att hen mår bättre och inte frågar saker som "får jag kramas fast jag är blöt?" eller "får jag hosta när jag ska sova?" När barnet sov hos pappa förut så var det otroligt hemskt ner hen kom tillbaka. Sov inte, fick panik om jag gick iväg eller om vi pratade om pappa. Jag är så rädd att barnet kommer ta skada. Svårt att förklara men lite psykisk misshandel i light form.

Svar på tråden Hur mycket påverkas barnet?