• Euphoria85

    sovdax = krig

    läggdax är alltid kaos här hemma

    eller det flyter på bra ända tills vi säger godnatt och sovgott, då börjar det...
    Trotskrig utan dess like .....

    Kvittar hur trötta de är, de ska inte sova och de ska inte ligga i sängen.
    Får man ro på en så springer den andra upp och har den ena hunnit ur sängen då ska ju nästa också testa...

    de spottar och slår, de skrattar...

    jag behöver råd...

  • Svar på tråden sovdax = krig
  • Euphoria85

    De går super när vi är 2 vid läggning, vi tar varsin säng
    det är när man är ensam som man inte riktigt hinner med..
    det blir en fruktansvärt stressad situation för oss alla 3 tror jag..


    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • camillas1985

    Samma sak här tyvärr. Har inga tips så följer tråden och hoppas på att få några istället .


    Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • martenanna

    usch så där var det när mina twins var 1,5 år, jag gav upp kriget, la dom i min säng och sen dess inte något tjafs ALLS vid läggning. Vi läser saga, berättar vad vi gjort i dag, sjunger en sång och sen är det godnatt. Jag säger godnatt sov gott, de svarar och sen går jag ut och de somnar på två röda.

    Hur gamla är dina? (mina är 3,5 nu) 

  • camillas1985

    Men lyfter du över dom till sina sängar sen eller sover de alltid i din/er säng?


    Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • Euphoria85

    nu är de 2.5 har haft det såhär i ett halvår ca...

    Inte varje kväll men ofta..
    ibland somnar de direkt:)

    Det är precis som de inte vill missa allt skoj som händer efter läggdax,
    för såfort de börjar komma till ro det är då det spritter till och viljornas kamp startar ;)

    Skulle vilja skylla på juniorsängarna men det var liknande med spjälsängarna fast där kom de ju inte ur
    och la sig tillrätta efter en stund, ja innan de lärde sig klättra över vill säga :)


    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • aurora1827

    Jag har inte tvillingar, men i alla fall två barn och det som har funkat bäst för oss i såna perioder är att släcka ner allt och själva gå och lägga oss samtidigt med barnen. Sedan låtsas vi sova. Det har vi alltså inte behövt göra jämnt, men hyfsat ofta är det det enda som funkar.

    Det löser dock inte alla problem. Har man problem med att de jagar upp varandra funkar det i alla fall för oss att lägga dem i olika rum. Vill de vara uppe och springa har de fått göra det tillräckligt för att de ska förstå att det inte händer nåt kul på natten. Om de stannar uppe och leker är de nog inte tillräckligt trötta....ibland har vi låtit dem vara uppe en eller två timmar till så att de är så trötta att de verkligen vill gå och lägga sig. 

     

  • camillas1985
    Euphoria85 skrev 2012-07-01 20:13:16 följande:
    De går super när vi är 2 vid läggning, vi tar varsin säng
    det är när man är ensam som man inte riktigt hinner med..
    det blir en fruktansvärt stressad situation för oss alla 3 tror jag..
    Kom och tänka på för det första hur gamla barnen är och sen om du inte kan natta en i taget?
    Brukar sätta största killen vid något barnprogram jag vet att han gillar och sen gå upp med andra barnet först.
    Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
Svar på tråden sovdax = krig